Dan före dan...

Jahapp, om några minuter är det alltså julafton! Å här sitter man, ensam i lägenheten! Så tyst och tomt och det känns helt enkelt inte alls roligt att behöva vara ensam hela dagen imorgon när det är julafton! Ska hem till mina förädrar och kolla Kalle Anka och sen blir det julfirande hos min kusin med familj på kvällen. Visst, det blir säkert trevligt men jag har verkligen ingen julkänsla alls! Den försvann när jag lämnade av min son hos pappan hans ikväll...

Fick höra idag att jag inte skrivit på flera dagar, en hel vecka faktiskt och jag har egentligen haft en hel del att skriva men jag har helt enkelt inte orkat!

Hmm... så vad har jag gjort då???
Jag har legat hemma och haft huvudvärk, kollat på Mamma Mia vilket var en helt fantastisk film, packat in alla julklappar, jag och min älskade knatte pinnade iväg och köpte julgran och klädde den i torsdags. Gissa om han var stolt som en tupp när han fick hjälpa mej att bära hem granen! "Mamma, jag är väldigt stark"!!!
Han fick sätta stjärnan i toppen och det vill han gärna stoltsera med att han gjort och han har pyntat den så fint! Min älskade gosse, vi har haft mysiga dagar tillsammans även om vi bråkas lite emellanåt. Två bestämda viljor gör att det kan slå blixtar och dunder och smällas i dörrar! Men han är och kommer alltid vara min allra bäste lille kille, han brukar säga, jag är i ditt hjärta mamma!

   



Elias och jag älskar att dansa loss i köket! Vi får våra ryck och hoppar och dansar och spelar hög musik! Grejen e den att om någon från huset intill tittar in i vårt kök så ser de bara mej stå där å dansa och hoppa runt! Elias syns ju inte där han skuttar runt! Hahaha, har tänkt det flera gånger att de måste tro att jag är lite galen som rockar loss sådär! Men det bjuder jag på!
Feliz Navidad har vi dansat och sjungit till nu i jultid och Elias sjunger med! Han är så underbar!!!!

Mer som vi gjort... i lördags va jag hundvakt till Douglas hela dagen och vi hade mys han och jag. Vi lyckades pricka in regnet båda långturerna vi var ute på... Men det var skönt med frisk luft! Lite vatten har ju ingen dött av?!?!
Igår kom Elias hem igen efter att ha varit hos pappa sin över helgen och då var vi ner på stan och fikade med Linda, mys mys mys!!!
Elias fick sig en ishockeyhjälm och skridskor e fixade så nu ska vi åka skridskor så det ryker! Vi får väl se hur det kommer att gå men övning ger färdighet!!!
Han var väldigt noga med att det skulle vara en hjälm med galler! I höstas träffade vi på Mario Kempe (fd Röglespelare) som hade sytt vid näsa och mun och nyfiken som Elias är så frågade han honom vad han gjort! Han svarade så bra då att han hade fått en puck i ansiktet och att det är väldigt viktigt att ha galler på hjälmen om man ska spela ishockey! det sitter kvar hos Elias fortfarande så det var ju klart att han skulle ha en hjälm med galler! Det är ju dessutom bra om han ramlar för då har han ju tänderna i behåll!!!

Idag har vi haft julmys här hemma på dagen, i morse hade tomten lagt flera små klappar i julstrumpan och Elias rev och slet och blev så glad för sina presenter! Vi åt en härlig frukost och sedan öppnade han sina paket som låg fint under granen! Han blev överlycklig för sin fjärrstyrda bil som han jagade mej med runt i lägenheten!

Kvällen har vi spenderat i Åsljunga hos älskade familjen Richardson med julmys och god mat och gott sällskap och ännu fler julklappar!!! TACK TACK TACK! Ni är helt enkelt bäst! Glöm aldrig det!

Sedan var det dax att lämna av knatten hos pappan hans och då fick jag en underbar kram av älskade vännen Mårten!!! Så härligt att träffa honom igen, e ju ända sedan i somras!

Å nu sitter man då här, nu har det hunnit bli julafton och jag ska ta och sova sova sova länge imorgon hoppas jag!!!

Förresten... lite annat kul har ju oxå hänt men det får vi ta en annan gång...

GOD JUL önskar jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0