Sköna söndag...

En skön dag med min lille intensive son! Vi hade en mysig frukost med tomtegröt och vi tände tredje ljuset i adventsljusstaken!
Sedan var det dax för lite julklappspyssel men det kan jag ju inte berätta mer om här och nu... men fint blev det iallafall och Elias var stolt som en tupp!!!

Jullådorna kom upp från källaren och Elias rum förvandlades till Tomteland med mängder av tomtar i alla de former! Själv ska jag försöka att damma av min hylla och pynta till lite här i vardagsrummet oxå så att vi får lite mer julstämning!! Det svåra är dock att veta var man ska göra av med sina andra saker under tiden... jag är ju en samlare så jag har inte så mycket plats i mina skåp!!! Men det ska nog ordna till sig!!

Min kära lillasyster fyller 21 år idag, jag hade lagt ner mitt kamerafodral utan kamera så det blev inga bilder men jag tog med mina föräldrars kamera så ska se till och få kopierat över de bilderna såsmåningom...

Vi hade lite lilljul oxå då det inte finns så många andra dagar  innan jul som vi kan träffas hela familjen så det delades ut lite paket. Jag fick en tomte till mitt luciatåg och kom just på att jag glömde att få ljus, får ringa och påminna mamma min om det imorgon!!

Nästa gång någon kommer till mej och vill dricka whisky så kan jag bjuda på det i whiskyglas och inte snapsglas som förra gången... fick fina glas av bror min och hans fru!
Elias fick många fina paket och han var så uppe i varv... han har så mycket energi den lille krabaten!!! Fantastiskt men när hans mamma är trött så blir det lite jobbigt ibland! Man har ingen att lämna över till utan det är bara att vara mamma!!

Det är så fantastiskt härligt när vi lägger oss i sängen och läser en saga, han klappar mej på¨kinden och jag sjunger en sång för honom och vi ligger där och myser en stund! Min underbara lille pojke!
Imorgon ska han vara stjärngosse på dagis och jag kommer vara så stolt över honom för han kommer vara den finaste stjärngossen där är! Mormor och morfar kommer, Helene och Didrik och Olivia kommer oxå och så Martin och Linda så klart. Vi blir ett helt gäng som kommer stå och beundra Elias och de andra små charmtrollen när de sjunger luciasånger för oss!!! Mysigt mysigt!!!!

Nähäpp, ska man ta ett sista ryck innan kudden kallar och få något gjort här denna sena söndagkväll...

En sak... jag har tagit ett beslut, jag ska inte skicka så många julkort i år. Hade köpt massor av julkort men nu hittar jag dem inte så jag har köpt några stycken som jag ska ta och skriva imorgon kväll och skicka iväg... sedan får jag väl dras med lite dåligt samvete för att jag inte skickar till alla jag får av men jag tänkte att jag mailar dem istället eller skickar ett sms och önskar god jul... Jag hinner inte med och jag har inte energi och ork att skriva 30-40 julkort som jag brukar göra annars!!

Jag ska se om jag lyckas få till ett fint julkort med en bild på Elias i tomteluva som jag man maila iväg... Ännu ett måste och jag orkar inte med alla dessa måsten! Jag har alldeles för många sådana och det enda jag vill är att bara vara, lära mej att bara vara och kunna njuta av det utan att tänka på allt jag borde ha gjort oc inte gjort.. Ja ja, någon gång ska jag väl lära mej hoppas jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0