Stress...

Jag känner mej som en dålig mamma för jag har inte orkat göra klart knattens adventskalender med paket. Jag har presenterna hemma och ska packa in dem men jag har inte orkat... Så han har inte fått några paket varken igår eller idag. Jag måste ta mej i kragen och få det fixat ikväll så att han får paket imorgon!

Han har 3 andra adventskalendrar så han är lycklig iallafall, han öppnar sin chokladkalender och börjar morgonen med en bit choklad, sedan lär vi oss om hur vi ska vara försiktiga med eld på Räddningstjänstens adventskalender och så Rögles kalender med bilder på spelarna.

Jag har inte ens orkat arrangera klart en adventsljusstake, har plockat fram ljus och plockat mossa och skulle sätta i ordning det men var är energin?
Det är trist att inte orkar men jag är fantastiskt bra på att planera in för mycket saker i mitt liv!

Känner stress över hur mycket jag har inplanerat denna veckan och vill egentligen bara säga att NEJ stopp, det går inte! Men samtidigt vill jag ju göra alla sakerna!

Idag kommer Hanna på middag och Philippa kommer och sover över, kanske kan hon hjälpa mej att slå in lite paket!

Imorgon ska Elias vara hos mormor och julpyssla lite granna och sedan ska jag, exet och hans sambo o hälsa på hos dagmamma till knatten i Örkelljunga. JAG HATAR det, jag vill inte men det har tagits ett beslut utan att jag fått vara med och bestämma... Jag kan inte göra annat än att engagera mej som mamma till min knatte!
Sedan sover vi i Åsljunga, det ska bli så mysigt att få träffa bonussystra min och familjen där! Längtar efter er!!!!

På fredag ska jag och Elias hem till Fredrik och hans barn och göra julgodis, pepparkakshus och mysa med glögg och pepparkakor och julmusik! Planen är filmen "Tomten är far till alla barn" när barnen somnat! Ser fram emot det!

Lördag ska jag lämna Elias och sedan e det ännu mera julgodis hos Erika i Örkelljunga, jag kommer rulla fram om jag äter allt julgodis jag ska göra! Men jag ska ge bort så mycket som möjligt tänkte jag!
Hoppas att jag och Linda ska hinna med julmarknad på Fredriksdal oxå på lördag, gå å strosa, kanske köpa någon mer julklapp och mysa!!!!

Men det blir hektiskt och mycket, man får nästan en klump i halsen av allt man har planerat in... men men, får sova på söndag helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0