En blivande Röglespelare bland annat...

Igår var en härlig dag trots att jag bara sovit få timmar! Men att jag sovit bara några få timmar gjorde absolut ingenting då jag hade en riktigt trevlig natt med ett nästan 4 timmar långt telefonsamtal med min "Norge Mattias"! Vi pratade om allt och lite till och vi t.o.m borstade tänderna tillsammans fast det är så många långa mil mellan oss! Det var väldigt roligt och härligt att få en röst till alla de ord vi har utbytt på msn under många månader! Det blir en helt annan sak när man får en röst till orden som skrivs! Nu kan jag i orden höra rösten och hur han betonar vissa ord! Han är en fantastisk person trots att jag aldrig träffat honom!

Han har fått en del av mitt hjärta och jag hoppas att han kommer finnas där länge och alltid! Efter nyår åker han till Barents hav i 1-2 månader och det kommer vara så tomt när jag inte får skriva med honom!! Ser fram emot den dagen vi kommer träffas!!!  

Igår var jag och Elias tillsammans med nästan hela flocken från Åsljunga i Åstorp och åkte skridskor! Helene valde att följa äventyret från sidan av isen medan Jag, Elias, Mårten, Nicolina, André, Didrik och Olivia åkte runt runt runt! Det var premiär för Elias och hans mamma var stoltare än vad ni kan förstå!
Jag blev så imponerad av denne lille kille som först när han kom ut på isen var som en liten Bambi på hal is, som hängde över en hockeyklubba och vinglade medan vi skiftades om att hålla honom uppe. Han gav upp efter en stund och vi fikade lite varm choklad, lussebullar och pepparkakor och sedan var vi ute en sväng till och då gick det SÅ bra! Han åkte genom att hålla sig i en kon och med jämna mellanrum satte han sig och kramade runt konen och vi fick putta så hög fart vi kunde över isen medan han skrattade och hojtade! Plötsligt så reste han sig själv  från isen och åkte iväg utan konen... eller åkte... han "gick" fram på skridskorna men så duktig! Alldeles varm i hjärtat blev jag!! Min fantastiske lille kille!!! Jag ser en framtida Röglespelare framför mej! *ler* Han strålade som en liten sol och han hojtade på sina kusiner hela tiden som mer än gärna hjälpte honom! De är bara så fantastiska! Älskar er!!!!!  

       


        

 På kvällen var det kalas för Daniel som fyllde 34 år, han hade sagt på morgonen att "usch, nu är jag inte längre 33 år"... hahaha! Men man blir ju inte äldre än man gör sig!!! Riktigt trevligt med supergod middag, rådjurssadel, hasselbackspotatis och kantarellsås och ratatoille och Karins superba Cheesecake till efterrätt!  

Eftersom det varit jobb för min del idag så skjutsade jag hem Elias till mormor och morfar igår kväll där han spenderat dagen och ska göra det imorgon oxå! Han och mormor satt och åt frukost och tittade på Teskedsgumman när jag ringde och sa God morgon! MYS!!! 
Ikväll stannade han kvar och ville sova hos dem igen. Jag va kvar där tills det va nästan läggdax för min knatte och hade en myskväll!

Min kväll blev sen även igår, tanken var att jag skulle sovit i Strövelstorp jag oxå men eftersom det var sista chansen att få prata med Mattias så sov jag hemma. Vi chattade och pratade sedan en timme i telefon och natten blev sen! Ligger efter en del med sömnen men det finns flera saker som ger mej energier, goda energier!!!  

Idag ska jag verkligen försöka att gå å lägga mej i tid... säger jag nu när klockan närmar sig 23...

Det kom två mms till mej på telefonen tidigare idag och det var fantastiska Linda som mmsade bilder för smakråd om vilken väst hon skulle köpa! Tänk att få va smakråd över telefon, härligt! Denna underbara Linda är helt enkelt bäst! Vi är så grymma tillsammans!!!  Du betyer allt för mej vännen, glöm aldrig det!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0