Gårdagen...

Igår var en härlig dag, en lång dag med massa grejande!

Jag och min knatte åt frukost och tittade på julkalendern och sedan åkte vi till Örkelljunga och jag lämnade av honom hos pappan. De skulle vidare till Danmark. Det har varit prat om Köpenhamn och Elias frågade mej " Hur köper man en hamn? Vaddå Köp en Hamn mamma?" Barn är så underbara med sina kommentarer! Det är ju klart, han hör vad man säger och blev fundersam! En annan tänker ju inte på Köpenhamn som Köp en hamn...

Vidare till Erika och Tobbe med barnen och en massa julgodis fixandet och pratandet, mysigt att vara där!!! Det är ju så sällan vi hinner ses! Det blev smarriga chokladpraliner av olika slag! Om jag äter allt julgodis jag gjort kommer jag rulla efter jul! Får se till att bjuda och dela ut av det för rulla vill jag ju inte göra så klart...

På eftermiddagen susade jag sedan vidare till Väla och mötte upp med Linda och vi fick köpt några julklappar, galet med människor, man fick nästan lite smått panik av alla människor som suger energi!!!

Vidare in mot Helsingborg och till Fredriksdal som vi hittade efter bara en felkörning, en liten en!  Åh vad härligt att gå och strosa på julmarknaden där, smaka korvar, senap, honung, bröd, glögg och bara mysa runt! Det var en del människor ändå blev vi lugnare båda två av att gå där och mysa! Fick lite julkänsla trots att det inte var snö och våra skor blev lite leriga...



JULMYS I MASSOR!!!



Stämningsfullt var det med alla marschaller, lampor och dekorationer i parken!!

När vi strosat klart körde vi hem om bror och hans lilla familj, fick gosat lite med Gustav och sedan blev det hem till Linda och mumsa ost och kex och fantastiskt god fikonmarmelad! Mmmmmm mums mums! Vi kollade film och slappade i soffan efter en lång dag!

Hem och tanken var att jag skulle sova men det blev en hel massa skrivande istället! Härligt!

Idag är tanken att jag ska hinna med lite projekt här hemma, tvätta städa och fixa lite och sedan blir det nog en promenad på stranden i eftermiddag!!!
Ska bara ta det easy och försöka att inte stressa på, jag gör det jag hinner och resten får va...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0