Hemma igen...

Åh vad det är skönt att ligga i sin egen säng!

Har ju semestrat och sovit i tält med Elias, sovit 7 pers i en husvagn och sovit på en tältsäng i Kalmar hos min fantastiska Sanna. Det är en härlig känsla att få lägga sig i sin egen säng och känner jag mej och Elias rätt så sover vi nog bra länge imorgon bitti! HOPPAS det iallafall!

Men vi har haft en härlig semester, jag ska uppdatera med lite bilder sedan men har inte lagt in dem på datorn ännu så det får vänta...

Slappat, ätit gott, badat, Elias har fiskat med håv tillsammans med sina kära kusiner tillika idoler, druckit vin (inte Elias då), cyklat i ösregn, ätit glass och godis, grillat, promenerat, shoppat, Elias har vattnat blommor och äppleträd i Sanna och Henkes fina trädgård vid deras nya hus, grillat banan, pratat, busat, löst sudoko, ritat, klippt och tejpat, kramats, bråkat, skrattat, gråtit,  smsat, pratat i telefon, hälsat på fastrar och farbröder på Saxnäs, kollat sopbilen, solat, fottat, sett "spökslottet"  Borgholms slottsruin, kollat vindmöllor, pratat med fåren, slarvat bort favvo hoodjackan - ja en semester med både det ena och det andra!

Att åka på tältsemester själv med en trotsig 4½ årig pojke är ett äventyr kan man ju lugnt säga Speciellt eftersom han för tillfället lyssnar extremt dåligt på sin mamma och tjafsar igen som fan... men mestadels har vi haft det bra och mysigt iallafall och när vi minns semestern sen så är det bara de bra sakerna man minns ju!
Sa att det va första och sista gången men jag tror nog att jag kan ge mej på det igen faktiskt... Va rätt mysigt att sova i tält med den lille filuren!!!

Vi kom hem sen eftermiddag och då va det bara att starta tvättmaskinen och sedan packa kylväskan och iväg med en kompis ner till stranden för att grilla och äta gott och snackas! Härligt va det att bara vara där och ta det easy!

Sen försvann dock våra barn spårlöst och då slog hjärtat fort kan jag säga... Huga vad man blir skräckslagen oc de minuterna vi inte visste var de fanns var vääääääääääldigt långa vill jag lova!
Jag höll mej dock lugn när vi hittade dem och höll ett bra förmaningstal om hur man ska göra och inte göra...
Men det kändes förfärligt bara tanken på att något kunde ha hänt dem medan vi satt å snackade om hur duktiga de egentligen är som är så rediga och förståndiga... Tjo visst att de var... De hade iallafall roligt och vi med!

Nu vill jag att tvätten ska va klar så jag kan natta mej sen, e så trött idag, imorgon lämnar jag Elias och sen är det åter dax för jobb... men det tänker jag inte på nu och dessutom kan jag leva semesterliv varje vardag mellan 17-08!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0