Helgen är över...

Japp helgen är över och det är måndag igen! Idag ska jag hämta Elias och det ska bli så skönt att få hem honom igen!

Helgen har varit bra bra bra!

Fredag först och främst, va och snackade efter jobbet och det var jobbigt men samtidigt ny energi och ork att ta itu med allting! Det känns bra att gå dit och prata och hon har så mycket bra att säga och hon säger precis rätt saker vid rätt tidpunkt.
Jag var väldigt trött efter samtalet så jag gick hem och sov en sväng innan det var dax för girlsen, Linda, Martina och Anna, att ta oss till Bahnhof och lite After work, med betoning på lite! Vi åt av deras samrriga buffé och jag tog en öl! Vi snackade och pratade och vid 8-tiden var vi nöjda och begav oss hemåt.
Jag och Linda stack hem till mej och kollade Let´s Dance och åt "lite" godisar och slappade!  

Lördagen var en mycket bra lördag! Sov gott och ganska länge, åt nötcreme till frukost och planerade för Grövelsjön med Linda per telefon. Sen blev det stan med Martina och fika på Espresso House och shopping! Nya fina Helly Hansen termobrallor och jag införskaffade sommarens keps, en grön PUMA keps!  

Vi gick länge och funderade och klurade på vad man köper till en kille man aldrig träffat som bjudit på middag... Tulpaner? Näe... Choklad? Njae... då hade vi ju ätit upp det på kvällen. Gick in i en superhärlig affär Salt & Peppar och hittade flingsalt och ett fat och fick det fint inslaget i cellofan! Det passade nog bra som en liten grej att komma med på första träffen!!  

Martina tyckte att jag skulle ta mej i kragen och fixa till håret då jag haft en HEMSK utväxt... länge sen jag färgade håret nu... Sagt och gjort, Tina följde med mej hem och färgade mitt hår så det blev riktigt fint igen! *TACK LOPPAN*  

Sedan blev det full fart... tidsoptimist som man är så tror jag att jag har hur mycket tid som helst men OJ så var klockan mycket plötsligt och fick messa att jag blev lite senare! Smidigt som fan första gången man ska ses eller?!?! Aja, det e lika bra att erkänna direkt att man e tidsoptimist!
Blev iallafall klar och susade mot Helsingborg, bytte bilen mot cykel hos brollan och sen efter lite extra cyklande möttes vi!

En härlig promenad, god middag *mmmmmmmmm*, gott vin, god Ben & Jerrys glass och absolut riktigt trevligt och härligt sällskap!!! Hoppas vi gör om det snart igen! :) 


Gick och cyklade i snöoväder hem till brollan mitt i natten där jag härbärgerade på soffan. En liten Gustav vaknade tidigt så man va inte precis utsövd när man vaknade...
Frullade med familjen Duvners och sedan blev det till att shoppa loss till bilskrället igen och vidare mot IKEA och VÄLA! Jag hade egentligen inte tänkt att jag skulle handla men kom hem med nya gardiner och en tavellist och tavelramar, tyg till tygtavla och lite annat smått och gott!!
Väl hemma slappade jag loss i soffan och sen kom pappsen och hjälpte mej med att få i ordning med tavellist och sånt! FINT blev det i vardagsrummet!!!  

Ja jag har haft en riktigt bra helg och nu har jag en kort vecka framför mej innan jag sen ska ha semester!!!! GÖTT!!!    

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0