Fattig som en lus...

Igår kom lönen och för ett ögonblick kunde jag känna mej lite rik med pengar på kontot men idag har jag betalt mina räkningar och det var en hel hög räkningar denna månaden... Inte alls kul vill jag meddela!

Det får bli en månad då jag får leva snålt och jag lär få norpa igen av mina sparade pengar...

Linda frågade om hon skulle skratta eller gråta men jag bestämde att vi skrattar åt det och lever livet!
Lever ju bara en gång och vad spelar det för roll om jag lånar av mina egna sparade pengar lite granna? Jag gör roliga saker för dem för det mesta och roliga saker i livet gör ju att man mår bra!

Jag håller mitt nyårslöfte om att unna mej saker och jag kommer fortsätta att unna mej saker även om det betyder att jag måste låna från mina sparpengar lite ibland!!!

Leva snålt är inte kul när man har saker inplanerat... Jag ska till min kära vän Sanna i Kalmar nästa helg på "kottehelg" och då tänker jag inte snåla. Det sköna är att tågbiljetten redan är betald iallafall!

Fick en häftig länk från "norrlänningen" idag... han ska tävla på söndag och jag ska hålla alla tummarna!!
http://se.youtube.com/watch?v=Hm-cKqCfVKw

Han har lovat att jag ska få testa sen och igår planerade vi att jag ska köpa en röd honda! Jag e verkligen sugen på att testa men det ligger långt fram att jag skulle köpa en egen hoj... får ju se om det är nåt kul först!



Kan ni se mej susa fram på en sån????

Fick ett sms av min bästa Linda: "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, lev med det!"

Så sant så sant!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ups, här är jag visst också ;) ska snart läsa i boken, men jag spelar inte patiens iaf... kram min fiina vän

2009-01-28 @ 22:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0