funderingar i natten

Ligger här o har en liten knatte bredvid som somnat just för bara en liten stund sedan.... Så går det när man sover på eftermiddagen! Han har hamnat helt sntee i sina vardagsrutiner.... men det är ju semester!

Angående semester så blev det ju inget med husvagnssemestern på Öland som skulle blivit av från tisdag - lördag och det på grund av att jag och min hjärna och mina tankar strulade till det... Nu blir det som så istället att jag och Elias åker dit själva och tältar och umgås med de som finns på plats där redan. Mina kusiner och kära vänner e på samma camping som jag kommer va på och sedan är min älskade bonussyster Helene med familj på en annan camping en bit därifrån!
Jag tror absolut att vi kommer få en härlig semester och jag har beställt vackert väder!

Har grubblat fram och tillbaka om vi skulle åka eller inte och hade bestämt att inte åka men nu idag klockan 17 bestämde jag mej för att vi ska minsann åka! Vad är det värsta som kan hända? Det kan regna in på oss om det blir massa regn men det är ju bara vatten och isåfall får vi sätta oss och sova i bilen.
Har en lång bilresa dit och hem med Elias i baksätet men han är duktig på att åka bil och har alltid klarat av det kanon så det gör han säkert imorgon med när han och jag ska köra!!! Vi får ju pausa längs vägen!

Ja det ska bli skönt, behöver komma bort och få fokusera på lite annat ett tag och glömma vardagen här hemma!!!

Helgen har varit hektiskt, i fredags va det blomsterfixande hela dagen och kalas på kvällen och lördagen blev det jobb från kl 12 till kl 02.00... 14 timmar med max 30 minuter sittande! Jag o Martina jobbade på bröllop och vi hade hand om själva dekorerandet av festlokalen oxå! Det va riktigt roligt att jobba på men svettigt värre!!!
Både brudbukett och dekoratiner och vårt arbete med servering och allt som hör därtill var väldigt uppskattat under kvällen så det kändes väldigt kul! Något sådant hade jag gärna jobbat mer med!!!

Idag har både jag o Elias varit trötta och jag har känt av min rygg rätt rejält... har mest tagit det lugnt och sedna va vi på KLitterhus med bästa Linda och firade hennes födelsedag! Så god mat och efterrätt!!! Man äter mycket med ögonen och vilka fantastiska uppläggningar, det var riktigt flott och så gott! Elias var väldigt duktig hela tiden måste ja gtillägga... eller nästan hela tiden, han har ju lite svårt att lyssna på sin mamma...

Ikväll har jag mest packat och fixat och försökt få ordning och tänkt över vad som händer imorgon... måste packa ner mera saker, handla o så sukgymnastik på det... Det blir stressigt men sedan blir det lugnt när vi kommer fram till min favoritö!!!! Då ska det njutas!!!

Kommentarer
Postat av: Malin A

Ha det toppen på Öland!!!:) Jag bara oxå älskar den ön:) Kram

2009-07-27 @ 21:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0