KALAS!!

Ja idag var det dags för det efterlängtade PIRATKALASET!!!!
Elias va alldeles stollig imorse när han vaknade och vi fixade och grejade, satte upp flaggor ballonger och gjorde så det skulle bli piratstämning i köket!

KLockan 11 landade 6 förväntansfulla barn hos oss och det blev full rulle! Pirater med svärd och pistoler hoppade runt och lekte medan jag och min fantastiska Martina fixade lunch a la korv och bröd till "storätarna"... Som myror åt de ungefär, hade inte tid att äta helt enkelt!!!

De lekte vidare och Elias öpppnade sina paket och sedan var det dags för tårtan som var väldigt uppskattad, iallafall utseendemässigt. De åt som myror även när det va tårtdags!

Huvudpunkten på kalaset var ju SKATTJAKT i djungeln...
Vi traskade iväg till Djungeln vid Nya Torg där jag hade träffat på en sjärävare som blev så rädd när jag sa att ett gäng pirater var på väg att han tappade skattkartan! Barnen hjälptes åt med att läsa kartan och de hittade en skatt med godispåsar. Plötsligt åt de inte som myror längre..

Det e så märkligt att godis alltid kan slinka ner så lätt men mat är inte lika poppis!

Kalaset tog slut och vi gick hem för att vila lite innan nästa kalas skulle ta fart... kocka köttfärspaj och invänta mamma pappa och syster, bror och fru och lille Gustav. Martina kom senare när hon sett Rögle förlora mot MODO.
Vi åt och drack och hade en trevlig kväll och Elias blev jätteglad för sina presenter, han fick lego och en ny cykel så han har provcyklat i hallen men imorgon får vi ge oss ut på en svängom så han får träna sig på att trampa runt utan stödhjul!!

En riktigt bra dag men man är rätt sliten nu kan jag säga...





Ett helt gäng sjäövsare!!




Banrnen kollar in skattkartan!!!



PIrattårtan med chokladpudding, bana och vanlijsås och smörkräm omkring!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken fantastisk mamma du är! Oj så fint du fixat! Hoppas o önskar att jag kommer att ha hälften så mkt energi o bra ideér när jag blir mamma! STOR KRAM till dig min tjodda!!

2009-11-22 @ 11:30:09
Postat av: Sanna

Vilken fantastisk mamma du är! Oj så fint du fixat! Hoppas o önskar att jag kommer att ha hälften så mkt energi o bra ideér när jag blir mamma! STOR KRAM till dig min tjodda!!

2009-11-22 @ 11:30:37
Postat av: Åsa

wow :) va häftigt.. o vilken snygg tårta.. hade aldrig haft fantasi o kunna göra nåt sånt ;)

verkligen superfint o tror Elias va nöjd..:P

kramar om

2009-11-23 @ 08:34:04
Postat av: Fia

En sådan lycklig liten stor kille Elias ser ut att vara på sin dag! Och du, det är DIN förtjänst! Var stolt! :-)

2009-11-24 @ 00:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0