Life is good!!!

Tjoooooooooohooooooooooooo vad jag har varit galet glad idag!!! Känt mej helt sprallig och skrattig och flamsig och glad och kär och galen och tokigt glad!!!!

Måste ge en liten bakgrund...

I fredags gick jag in till en blomsteraffär här i stan och frågade om jag kunde få praktik där eftersom jag för tillfället är arbetslös. Ägarinnnan av affären var lite stressad men hon frågade om jag har någon utbildning och mesiga jag sa lite mesigt att jag har ju gått några kurser och en veckolång kurs på folkhögskolan.
Hon sa att hon ville fundera på det till måndag och att hon skulle höra av sig. Jag hade med mej ett personligt brev och mitt fotoalbum med buketter och arrangemang jag gjort och visade henne det lite snabbt.
Hon bläddrade igenom det och sa att jag skulle inte vara så bygsam av mej för att hon såg att jag kan min sak och att det var väldigt fina buketter!!! *GLAD*

Iallafall jag gick som på moln och väntade att det skulle bli måndag... men jag behövde inte vänta så länge för hon ringde redan på lördagförmiddag och sa att hon var väldigt intresserad och att jag skulle kolla med arbetsförmedlingen och ringa tillbaka.

Idag ringde jag min handläggare som då har semester till torsdag... åkte ner till arbetsförmedlingen istället och de kunde inte hjälpa mej med att få igång något så att jag kan börja så snart som möjligt... Utan jag fick bara lämna ett meddelande och sedan vänta snällt till torsdag.
Jag gick till blomsterbutiken och mötte i dörren en av personalen som kände igen mej och sa att jag skulle prata lite diskret om det för att en av de andra anställda inte visste om det... Jag gick in och ägarinnan frågade direkt hur det gått på arbetsförmedlingen...
Vi gick in i köket och hon och den andra tjejen som sett mina bilder sa att det tyckte att jag var väldigt duktig och att de gärna såg att jag praktiserade där och att det kanske kan leda till något mer. Hon ville så klart inte lova något eftersom hon inte sett mig arbeta och vad jag kan ännu....

Men gissa vem som var helt i extas när hon gick ut därifrån. Jag ville bara hoppa och tjoa och skrika och skratta!!!!

Detta är min chans och jag tänker ta den! Jag ska visa framfötterna som fan, tänk om jag kunde få ett jobb där TÄNK OM!!!!!
Jag ska försöka att inte bli helt galen och glad i förväg nu men jag vill jag vill jag vill!!!!!!!!!!! Det hade ju varit en dröm som går i uppfyllelse för mej!

Jag gick till bibblan och lånade böcker så jag ska läsa på om lite latinska namn och skötsel och annat tänkte jag för jag ska verkligen visa att det är detta jag vill!!!!!


Kan ni förstå hur glad jag är?!??!

Inte konstigt att jag varit helt galet glad hela dagen eller hur?!?!?!

FY FAN VAD JAG E BRA!!!!!!!!!!



 

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag gläds med dig vännen! :-) Snyggt jobat!!!

2009-11-24 @ 00:04:56
Postat av: Åsa

åhh va kul vännen :) jättebra att du gick dit!!

jublar med dig

kramar i massor

2009-11-24 @ 08:48:36
Postat av: Malin Andersson

Såå himla kul!!:) Hoppas verkligen att det går vägen! Vilken blomsterbutik är det? Har en gammal kollega som jobbar i en:) Kram på dig!

2009-11-24 @ 23:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0