Ingvar Strandhs Floristutbildning

En vecka har gått nu på min utbildning på Ingvar Strandhs blomsterskola! WOW WOW WOW!!!

Det har varit en vecka med massa intryck och blommor i mängder! Jag känner verkligen att jag hamnat precis rätt, det är detta som är mitt kall i livet, det är detta jag ska göra. SÅ är det bara!!!!

Vi har bundit massor av buketter och gjort dekorationer och vi börjar lära känna varandra lite granna i klassen iallafall...

Det är mycket teknik nu i början med former och teknik som sagt men det är väldigt bra att få in det även om jag ju har kunnat göra buketter tidigare oxå så får man en bra teknik att arbeta utifrån nu!!!!

Jag har tänkt uppdatera med lite bilder på vad vi gör men just nu är det dax att ta tag i dagen och göra mej klar, ska hämta min älskade knatte och sen träffa Linda på stan och ha en heldag med henne! Lovely!!!!

Sugen på att shoppa nåt både till mej och  Elias... får väl se om man hittar nåt spännande eller kul!!

Bjuder på några bilder av vad vi gjort i veckan...


Avlång symetrisk bordsdekoration


Rund luftig symetrisk bordsdekoration



Kompakt bordsdekoration


Luftig rundbunden bukett uppifrån



Samma bukett från sidan...


Mycket teknik handlar det om, men vad det är ROLIGT!!!!!

Jag lever i ett lyckorus...

Kommentarer
Postat av: Åsa

åhh va härligt o läsa är sååå glad för din skull :)

du är sååå duktig vännen!!!

love you <3

krama

2010-08-28 @ 16:23:10
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0