CSN... SUCK

Förbannad....

Vad sysslar de med på CSN??? Jag har försökt få svar på en fråga och får hela tiden följdfrågor som jag svarar på hur korrekt som helst men ändå kan jag inte få ett ordentligt svar ifrån dem... Hur fungerar deras verksamhet egentligen????

Lägger in den konversation jag haft med dem... vad tycker ni om deras fantastiska svar??? Det senaste mailet kommer alltså först så vad jag skrev från början är längst ner...

Är det jag som är oklar i vad jag vill ha svar på??? HJälp mej hur jag ska formulera frågan!!


Svar från CSN [2010-01-15 11:35]

Hej

Om du önskar söka studiemedel ska du skicka in en ansökan.
Vi kommer då att pröva din rätt till studiemedel.

Ha en bra dag

Med vänlig hälsning
Daniel Carlsson


Fråga från Therese Andreasson [2010-01-12 14:28]

Hej!

Som jag skrivit tidigare är det Floristutbildning grundutbildning på Ingvar Strandhs
Blomsterskola i Malmö Oxie som jag har tänkt söka till.

Jag har blivit antagen till kursstart den 14 februari 2011 och står som reserv till
kursstarten den 23 augusti 2010.

Ser fram emot ett positivt svar inom det snaraste!

Med vänliga hälsningar,
Therese Andreasson


Svar från CSN [2010-01-12 14:07]

Hej Therese!

Du har tagit studiemedel på två olika utbildningsnivåer.

På gymnasial nivå har du tagit ut 55 veckors studiemedel och har kvar 25 veckor.

På eftergymnasial nivå har du tagit ut 19 veckor studiemedel och har kvar 221 veckor.

Det är antalet veckor man har rätt att ha studiemedel för som vi räknar, inte hur
stor den eventuella låneskulden är. På eftergymnasial nivå har alla från början fram
till och med 45 års ålder 240 veckor att använda för heltidsstudier. För gymnasial
nivå har du 80 veckor att använda för heltidsstudier.

När det gäller din floristutbildning så vill jag ha ytterligare uppgifter för att
kunna ge dig rätt svar. Vad skolan heter och utbildningsnamn samt kursstart.



Med vänlig hälsning
Yvonne Dahl-Mäki


Fråga från Therese Andreasson [2010-01-09 18:19]

Hej igen!
Det är grundutbildningen på 40 veckor som jag vill gå men när jag kom in på den för
2 år sedan hade de kollat upp med csn och då fått besked att jag inte får studiemedel
för hela utbildningen vilket innebär att jag inte kan läsa den utbildningen som jag
vill.

De sa att det handlade om att jag redan läst 1½ år på en eftergymnasial utbildning.

Men jag kan ju tycka att jag har ju inte några stora csnlån och det finns ju de som
läser två högskoleutbildningar och anser därför att jag borde kunna läsa två eftergymnasial
utbildningar.

Hur många veckor har man rätt till csnlån på en eftergymnasial utbildning?
Jag har ju läst 3 terminer på folkhögskola och om jag skulle läsa floristutbildning
Grundutbildninge skulle det ju bli 2 terminer till?

Är detta möjligt och kan jag få mervärdeslånet också?

Mvh Therese Andréasson


Kommentarer
Postat av: Fia

CSN suger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-17 @ 01:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0