En evig väntan...

Jag var hos doktorn för 4 veckor sedan och han skulle skicka remiss vidare och hon skulle höra av sig. Det har varit tyst och idag ringde jag... Började som nummer tre i kön, nummer tre i kön, nummer tre i kön, nummer tre i kön, nummer två i kön, nummer två i kön, nummer två i kön, nummer två i kön, nummer ett i kön, nummer ett i kön, nummer ett i kön och efter 20 minuter kom jag äntligen fram till receptionen.

Då får jag beskedet att "ja, hon har väldigt lång väntetid"... Men hallåååååååå.... det är ju inte så att när hon ringer mej att jag får komma nästa dag utan då är det säkert ytterligare väntetid! Blir lite matt faktiskt! Men men, när de väl har lämnat ut recept på mediciner så tror de att allt annat löser sig av sig själv men det gör ju inte det! Men nu fick jag iallafall besked att hon ska ringa på fredag till mej så att jag får ett närmare besked om hur länge jag måste vänta!

Om hon ringer... det vet man ju inte! Läkaren skulle ringt i fredags men det gjorde han inte. Sjukvården fungerar inte riktigt som den ska kan jag tycka!!

Nu mår jag iallafall bättre än vad jag gjorde för 4 veckor sedan och jag är så tacksam att jag har så fantastiska vänner som ställer upp i vått och torrt!!! 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0