Tjejhelg!


I fredags hämtade jag och knatten upp Sara och Sanna vid tåget och åkte hem. Vi softade, åt varma mackor och pratade halva natten kändes det som! Helt underbara vänner!!! Trots att det är mer än 3 år sedan jag träffade Sara så kändes det som igår, Sanna är det lite mer än ett år sedan jag träffade och det kändes likadant med henne. Vi är ju ett litet kotteri och det är så fantastiskt att vi bara plockar upp där vi slutade och uppdaterar varandra på våra liv!
Älskar er mina vänner!!!



Lördagen började med att vi körde till hålan och lämnade av min lille knatte! Sedan blev det strosa på stan och shoppa lite smått...
Eftermiddag med massa foton och gamla minnen från den härliga Grimslövstiden. Glögg och pepparkaka och ännu mera prat innan vi satte fart och fixade till oss inför kvällen! Min kära Linda kom oxå och vi åt god mat, pratade och festade till det!!
Varför är det i stort sett alltid så att det är roligare på förfesten än när man väl tar sig iväg och ut på vift?



Vi gick iallafall iväg till 57:an och när vi kom var det inte så mycket folk, vi fick bra med plats att dansa och musiken var bra! Mer folk och sämre musik och varmt som i en bastu ungefär...
Strax innan två hade vi nog alla gäspat för många gånger så då gick vi hem och somnade allihopa gott!

Idag är det söndag, första advent! Jag har inte ens gjort vid min adventsljusstake men vi tände iallafall ett ljus och åt en härlig frukost! Linda smet innan för för sång i kyrkan.
Efter en lång frukost med ännu mera prat blev det en uppfriskande promenad på stranden, detta underbara hav!!! Jag fick plockat mossa till min adventsljusstake! Mossa luktar så gott, skog!



Lunch och sedan var det dax för Sara att sätta sig på tåget... tyvärr hade jag inte hunit banta ner mej så pass att jag kunde få plats i väskan... om en timme lyfter hennes plan till Thailand och jag hade väääääldigt gärna följt med!!!

Sanna och jag gick och strosade på julskyltning, kikade på tomtar och kransar och drack lite glögg och jag fick köpt på mej någon mer julklapp!

Sedan var det dax för min "höna! att åka mot Kalmar och jag åkte mot Örkelljunga och hämtade min älskade son! Hade tänkt mej en myskväll men han somnade i bilen och vaknade inte ens när jag tog på honom pyjamas...

kvällen har jag spenderati soffan mest liggandes och kollat på tv, slumrat och fick en liten chattstund med Mattias! Härligt att veta att du lever! Saknat dej ju!!! Kan du förstå det??? *ler*

Jag har flera stycken saker jag hade på planeringen för ikväll men när man är trött och frusen så orkar man bara inte... det tar på krafterna att ha tjejhelg!!! Men vad UNDERBART kul det va att ha tjejerna här!!! Om två månder drar vi till Kalmar för en ny träff! Ska bli riktigt nice att åka på minisemester då!!!

Nu ska jag nog ta min bok och läsa lite och kanske somna i tid idag...

TACK alla mina underbara vänner för att ni finns, älskar er alla!!

Linda, glöm inte bort att du är faktiskt bäst, vad vore livet utan dej??? Det vill jag aldrig veta för du ska vara i mitt liv alltid vännen!!!!! Vi är två starka, envisa, roliga, fantastiska, snygga, underbara girls!!! Vi ska bara fatta det själva oxå eller vad säger du???

Oh höll på att glömma... vi har bokat biljetter till Svansjön balett i Helsingborg i mars, det blir en ny upplevelse men vad roligt det ska bli!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0