Älskade pojken min!



Min älskade knatte!!!

Mor och barn

Av: Okänd författare

 

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn jag har fött.

 

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

 

Ensam, vilsen och lite rädd ibland

i mörkret du famlar efter en hand.

Glädjen och sorgen följer dina spår

livserfarenheten är följden du får.

 

Mamma, barn, två hjärtan, två själar

ett starkare band har ingen sett.

Något så stort, en känsla så stark

en kärlek som står på stadig mark.


Kommentarer
Postat av: Fia

Kunde inte ha sagt det bättre själv! :-)

2010-04-24 @ 00:24:27
URL: http://www.streiby.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0