Fredagen och lite funderingar...

Ligger här i sängen, det är fredagkväll och jag är så trött så trött!!!

Jag och min älskade lille knatte har haft en bra dag!! Vi tog det lugnt hela förmiddagen och sedan var det dax för dagens cykeltur ner till stan och in på Röda Kvarn för att se Draktränaren i 3D...
Det var en bra film och Elias satt stilla hela tiden!

Ja utom när det blev nästan som mest spännande för då kom han på att han behövde kissa så det var bara att tassa iväg...

Vi cyklade hem, lastade cykeln i bilen och åkte och hämtade min syster i stallet och sedan till mina föräldrar på middag, cykeltur igen, jordgubbstårta och godisar och prat.

Min kära "systra" Carina har kommit hem från sin semester idag och det känns härligt att hon är tillbaka hemma!! Har saknat henne trots att det bara är en vecka hon har varit borta.

På tal om saknad så längtar och saknar jag Jörgen mycket... han är i Prag och kommer inte hem förrän på tisdag.. För er som inte vet det så är vi tillsammans igen men ska inte bo ihop. Vi ska ta det lite mera easy än vad vi gjorde första gången...
Det känns härligt och bra och jag längtar efter honom mycket!!!!!!!!!!! Hade jag inte jobbat torsdagen bland blommorna och haft Elias så hade jag nog följt med honom till Prag faktiskt... gömt mej i sovkabinen eller nåt och bara fått vara där med honom, mysa!!!!!!!!

Men det kommer säkert fler tillfällen för det längre fram!

Nu ligger jag här istället och "myser" med min dator... denna fantastiska grej som man inte kan klara sig utan. Det är märkligt vad livet blivit annorlunda egentligen, förr hade man inte datorer och mobiler och man skrev brev, skickade kort och ringde på den fasta telefonen.
Nu skickas det sms, mms och pratas i mobilen, man är tillgänglig var man än befinner sig (nästan iallafall), man har en dator där man kan läsa om kända och okända personers liv i deras bloggar, man blir uppdaterad och proppad med information!
Hur ofta får man ett vanligt brev nuförtiden? Hur ofta skickar man ett vanligt brev? Allt sköts nästan genom datorn och mobilen. GALET men sant!!!

Det har sina positiva sidor men oxå negativa sidor så klart...

Nähäpp nu kallar kudden massor på mej!

GLAD PÅSK!



Kommentarer
Postat av: Åsa

mysigt :)

ja tekniken är galet.. de har verkligen gått med rasande fart..

glad påsk vännen

krama om

2010-04-03 @ 13:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0