Tarotkorten vet...

Igår var en bra lördag!!

Började morgonen med att starta min detox som kommer att hålla på i 20 dagar och jag hoppas att det ska göra att jag känner mej både piggare, ge mej mer energi, lättare både i kropp och själ och att det ger mej en kick start på att fortsätta ner mot den vikt jag vill ha!

Jag städade och fejjade i många timmar igår, varför glömmer man av det från gång till gång att det är lättare att städa om man gör det lite oftare... sköter om blommor och så med jämna mellanrum och fixar ordning...
Nåväl, nu är det gjort och nu ska jag försöka komma ihåg det och göra det en gång i veckan så att det blir finfint!

Det jag just skrev lät ju nästan som att jag bor i en skitig röra alltid men så är det ju inte, är bara lite dålig på att damma...

När det va klart så blev det en härlig promenad med Carina och Martina på stranden. Man fick verkligen pulsa fram i snön och det känns i benen idag... Men jag ska ut en sväng idag oxå och rasta mej... funderar på att ta med mej stavarna så ger det lite mer effekt!

Kvällen igår va jag och min kära bonussystra Carina hos en kompis, Susann, och åt lite mat och pratade om livet och kärleken och allt annat!

Hon är så fantastiskt duktig på att spå i tarotkort så det passade vi på att göra oxå.. Det är nästan läskigt hur rätt det kan bli när man själv har blandat korten och hon lägger korten..
Mitt fokus ska vara på mej själv, jag ska våga tro på att jag kan och jag är älskad. Jag ska inte låta mej själv trycka ner mej i mina tankar med att jag tror att jag inte kommer lyckas utan jag ska SATSA! Det är rätt tid nu! Jag har tagit ett steg på vägen och blivit mera kommunikativ och säger mer vad jag vill och låter inte andra bestämma vad jag ska göra och inte göra.
Hon sa åt mej att jag måste se mej själv som den starka person jag egentligen är och inte nedvärdera mej själv...

Hmmm... undrar vad hon menade med det? Jag har väl ALDRIG tänkt att jag inte kan eller at jag är misslyckad eller värdelös och inget värd???? 
Hrrmmmmmmm....

Vi hade en trevlig kväll och sen blev det sängen i renbäddade lakan och nu är det plötsligt söndag och vad har denna dagen att bjuda på?
Inga planer alls mer än att jag ska ut och promenera en sväng och sen får jag försöka ta tag och kolla över min ekonomi så att jag vet vad jag ska säga till banken på tisdag när jag kommer dit!

Det har jag kanske inte uppdaterat er om, jag har ju kommit in på utbildningen i Malmö och jag ska till banken på tisdag och diskutera lån för jag vill så in i vassen gå den utbildningen så jag kommer att låna pengar till det och sedan blir det skola för mej i augusti och 40 veckor framöver!!!

Det är dax att gå vidare nu, mot nya äventyr!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

vilken nystart :)

de kommer bli jättebra allt...

åhh hade oxå velat bli spådd.. vill verkligen de..

har inte städat ännu.. :/ ingen ork..

krama

2010-02-21 @ 17:33:05
Postat av: Fia

Det där hade jag förstås kunnat säga om dig utan Tarotkort.... ;-) Tror dessutom det passar in på de flesta. Ja, jag är högst skeptisk till icke vetenskapligt "humbug". MEN det är upp till var och en att tro/inte tro och så länge du mår bra av det vännen så är det ju såklart toppen! :-)



Håller tummarna för att det går vägen på tisdag! Men jag förstår fortfarande inte varför du inte kan få studiemedel från CSN... vad ger de för skäl?



Kram till dig du fina!

2010-02-21 @ 21:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0