3 veckor sen sist...

OJ vad länge sen jag bloggade...

Har väl inte haft något precis att skriva om antagligen eller helt enkelt bara inte haft ork.  Men nu e jag här och klottar igen en liten sväng för att tala om att jag lever!

Vad har hänt sen sist?

Jag har hunnit vara på stranden och ta årets första dopp! Härligt frikst och inte så kallt som jag trodde det skulle vara.
Jag har varit på banken och fixat med banklån inför skolstarten som för övrigt närmar sig massor nu!
Tänkte skriva att det varit midsommar men då går jag ju en vecka i förväg...
Jag har jobbat, jobbat och jobbat... Tänk att man sitter så många timmar på sitt arbete. Kunde ha gjort så många bättre saker i livet än att sitta där framför datorn och svära över jobbiga kunder eller en dator som är segare än klister. Men det är snart dax för skola! Om drygt två månader börjar jag skolan och jag längtar nåt enormt!!! Ska bli så underbart härligt att få hålla på med det jag vill!
Jag har gästspelat lite bland blommorna och bundit examensbuketter i mängder och på torsdag ska det göras en hel flock midsommarkransar!!!!
Jag har shoppat mer än jag gjort på väldigt länge... Ny matta till vardagsrummet, jeans "bikertights"x2, tunikor, tröja och kläder till Elias. SÅ härligt att shoppa loss lite och förnya garderoben!!
Firat Philippa som tagit studenten och nu är färdig florist och jag och Elias sov i husvagnen och hade supermys på tomten hemma hos Richardssons i Åsljunga!! *älskar er*

Vi har jagat får i skogen hemma hos Linda när vi var där och åt grillad lax och hade mysigt och Elias blev kär i kattungarna som höll till i stallet, dessa söta små varelser! Man blir såld och skulle väldigt gärna vilja ha en egen liten kise!

Jag och Jögge passade på att åka ner till stranden och grilla en kväll när han va hemma, han jobbar massor nu och är bara hemma och vänder, tråkigt! Men det är nu i sommar somd et är högsäsong och han måste ju jobba för att få lön så det är bara att bita ihop.

Igår tittade vi på det underbart fina bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och hennes Daniel! Jag och Elias kommenterade klänningar och kläder och hade riktigt roligt! Det var väldigt rörande och man blev alldeles betagen av hur vackra de är och hur kära de såg ut! Det är verkligen äkta kärlek!!!! Underbart!

Vi har varit hos Martina och haft en trevlig kväll i goda vänners lag och idag har vi varit hemma hos min bror, hans fru och deras son och hjälpt dem i trädgården. Mina föräldrar var där oxå så vi var ett helt gäng som grävde rensade ogräs och gjorde fint! Vi avslutade med pizza i solskenet innan vi körde hem och duschade bort all jord som fastnat mellan tårna och lite överallt...

Nu ligger jag här och är jättetrött och väntar på att Jögge ska komma hem!

Jag har säkert tappat bort något eller flera saker jag/vi gjort men detta är lite av mitt liv de senaste veckorna iallafall!




Kommentarer
Postat av: Åsa

kul o se en blogg från dig ;)

kramaaa

2010-06-21 @ 08:48:14
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/
Postat av: Fia

Kommit hem? Sambo igen? :-)

2010-06-24 @ 01:29:29
URL: http://www.streiby.se/blog
Postat av: Fia

Kommit hem? Sambo igen? :-)

2010-06-24 @ 01:30:05
URL: http://www.streiby.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0