Långt inlägg om helgen...

Måste uppdatera om en helg med full rulle...
 
I fredags bestämde Elias att vi skulle åka till BUSFABRIKEN!! Jag ringde och fixade så hans bästis Alex fick följa med och så susade vi dit efter lunch för 3 timmars bus och stoj!
Det var verkligen värt sina pengar, 100:- per barn för 3 timmars lek och vuxen betalade inget. Men vi passade på att leka och busa en del vi oxå till barnens glädje!
Det var riktigt härligt att hoppa runt, busa leka åka rutschkanor och att se barnen fara på som små vildar!
Man kan ju säga att det är en bra aktivitet för att få utlopp för all energi som finns i kroppen!
Elias har ju enorma mängder energi som han behöver göra sig av med!
 
Kvällen blev lugn med bara mys och godis och slappe!
 
Vi hade beställt bra väder till lördagen men så blev det ju då inte tyvärr... det duggregnade när Martina hämtade mej och Elias för en tur ut till Varalöv för att kolla bygget av Marina och Jockes blivande herrgård!
Vi spasterade runt på det blivande husets grund och garage och sedan fick vi hjälpa till med att dra slang, gräva grävmaskin och studera jord och leta efter dräningeringsslangar på åkern...
Elias var helt lerig hela han men SÅ LYCKLIG!!!
Han fick vara med och hjälpa till, köra grävmaskin och vara viktig för Marina!
Han måste ju hjälpa till eftersom han ska gifta sig med Marina och Jocke när han blir stor! ;)
Vi grillade korv i regnet och spenderade 4 timmar där ute på åkern...
Kolla in www.foljbygget.blogg.se
 
När vi kom hem var vi helt slut både Elias och jag så det fick bli slappe med film och mys och tidigt sänggående!!
 
Söndagen var oxå fullspäckad... Annica kom halv tio och då körde vi och lämnade Elias hos mormor och morfar och sedan rallade vi ner till Oxie och Ingvar Strandhs Blomsterskola!
Annica och jag kommer att vara klasskamrater och i helgen hade de en utställning på skolan så då passade vi på att åka dit och kolla in hur där ser ut!
WOW kan jag bara säga! Vilken miljö! Det är helt fantastiskt! När vi kom in så var allt smyckat med blommor, givetvis för att det var en utställning men ändå, bara miljön gör ju så mycket! Vi strosade runt och kollade på alla olika alster av diverse konsthantverk och alltihop dekorerat med blommor i olika färg och form!
Vi pratade med en tjej som pluggar på skolan nu och fick veta hur det är upplagt med lektionssalar.
Det är inga vanliga salar om man säger så, det är en stor sal med bjälkar i taket som är dekorerade med text, det står arbetsbänkar utspridda i rummet! Bara att få studera i en sådan miljö gör ju att man blir inspirerad och motiverad till max!
 
Köket som vi elever kommer ha tillgång till var stort och ruymligt, högt i tak och gamla kyrkbänkar som man sitter vid när man äter, underbart!!!
 
Utemiljön var oxå underbar, en damm med guldfiskar, planteringar och växter!
 
WOW WOW WOW!!!
 
Imorgon är det 5 månader kvar, låt tiden gå fort!!!!!
 
När vi var mätta på intryck åkte vi hemåt, jag åkte till mamma och pappa och hämtade Elias, han fick passa på att cykla lite och vet ni,
min knatte kommer snart att kunna cykla själv! Jag släppte honom flera gånger och han kan om han bara kan fokusera på vad han gör och inte ska kolla allt annat runt omkring samtidigt!!!!
 
På eftermiddagen var det sim och sen lämnade jag knatten!
 
Tyvärr fick jag grym huvudvärk på dagen och den gav inte med sig heller så det blev en lugn kväll och sänggående redan vid 9tiden och sen sov jag sött när J kom hem från sin Belgientur...
 
Nu e det måndag igen och veckan har börjat... hoppas denna veckan går fort, på lördag ska jag jobba med blommorna igen och jag längtar!!!!!!!
 
Kommer lägga in lite foto från helgen när jag får tillbaka mitt simkort som är utlånat för tillfället...
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

fullspäckad men rolig helg :) bortsett från huvudvärk då..

krama

2010-03-23 @ 08:52:20
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0