Syjuntan...

Japp ikväll var det dax för julgodis med syjuntan! Vi började som ett litet gäng samlade hemma hos Martina med lite smarrig "vinterdryck" och pepparkakor med getos och fårost! Sedan värmde vi oss med Chorizosoppa... men det var rätt bra varmt redan innan vill jag meddela! Puh!!! Melins lägenheter är inte kända för att vara kalla precis!!!

Sedan droppade de in lite efterhand resten av vårt lilla gäng men vi saknade två deltagare ikväll.. Erika som är gravid och har järnbrist och Paula som hade nåt möte.

Det var febril aktivitet i köket med alla sorters godisar, Chokladtryffel, pepparkakskolor, chokladkola med marshmallows, syjuntans glögg, pepparkaksbröd, vit chokladtryffel med lime och en kokosvariant med choklad på! Inte lite julgodis blev det!
Härligt stämning i glada vänners lag, NI ÄR UNDERBARA!!!!
Att det sedan inte blev lika lyckat alla sorterna det är sånt man får räkna med när man gör stora satser och många varianter men jag är övertygad om att när det har fått stelna ordentligt så kommer även de godisarna att smaka bra!!!

Annars idag så har det varit en spännande dag på jobbet... katalogen för 2009 har kommit nu!!! Oh det är alltid roligt när den kommer rykande färsk från tryckeriet och vi bläddrade genom den fram å tillbaka! Det har börjat bokas en del, jag lyckades minsann sälja resor för över 300000 kronor idag vilket känns riktigt bra!!!

Nu måste jag ta o sova för det blir visst lika sent idag oxå... Imorgon vill jag verkligen en sak och jag hoppas hoppas hoppas! Ska nog iväg o köpa lite julklappar en sväng på Väla efter jobbet om jag orkar... vi får väl se!



Full koncentration när pepparkakskolorna ska göras klara...


Jag och Martina rullar chokladtryffel... lite kladdigt men gott!!!!



Marinas fantastiska flaskor med Julglögg! Blir spännande att smaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0