Asymetriska buketter

En utmaning kan man säga! Det är inte lätt att få till det...

Toppblomman snurrar sig och hamnar fel i buketten och formen blir fel, spretar eller blir inte som man vill!!

Jag har en bild i huvudet och sedan blir resultatet ett helt annat... IRRI!
Men skam den som ger sig, jag ska nog få til det såsmåningom!!

Det är fortfarande helt magiskt kul på skolan, härliga människor i klassen och att få vara bland dessa blommor hela dagarna är bara underbart! Mår som en prinsessa!

En liten tråkig grej e att vi har fått genom omrästning ändrat vårt schema vilket stökar till med vår pendling... får sitta och vänta länge 3 av 5 dagar och det e tråkigt! Men det är bara att bita ihop och ta tiden till att plugga då istället!! Inte alltid det blir som man har tänkt sig men lättast blir nog att fortsätta att åka som vi gör, jag kan inte åka billigare än vad jag gör nu... Å rik blir man ju inte av att plugga med CSN lån...

Men det är värt varenda minut att få plugga till florist, min dröm är på väg att bli verklighet!!!

Jag njuter!!!!!!!!!!!

Lite fler bilder kommer här...

Ingvar Strandhs Floristutbildning

En vecka har gått nu på min utbildning på Ingvar Strandhs blomsterskola! WOW WOW WOW!!!

Det har varit en vecka med massa intryck och blommor i mängder! Jag känner verkligen att jag hamnat precis rätt, det är detta som är mitt kall i livet, det är detta jag ska göra. SÅ är det bara!!!!

Vi har bundit massor av buketter och gjort dekorationer och vi börjar lära känna varandra lite granna i klassen iallafall...

Det är mycket teknik nu i början med former och teknik som sagt men det är väldigt bra att få in det även om jag ju har kunnat göra buketter tidigare oxå så får man en bra teknik att arbeta utifrån nu!!!!

Jag har tänkt uppdatera med lite bilder på vad vi gör men just nu är det dax att ta tag i dagen och göra mej klar, ska hämta min älskade knatte och sen träffa Linda på stan och ha en heldag med henne! Lovely!!!!

Sugen på att shoppa nåt både till mej och  Elias... får väl se om man hittar nåt spännande eller kul!!

Bjuder på några bilder av vad vi gjort i veckan...

Avlång symetrisk bordsdekoration

Rund luftig symetrisk bordsdekoration

Kompakt bordsdekoration

Luftig rundbunden bukett uppifrån

Samma bukett från sidan...

Mycket teknik handlar det om, men vad det är ROLIGT!!!!!

Jag lever i ett lyckorus...

Sen semesteruppdatering

Ja jag har ju lovat en uppdatering av semestern på Kreta... nu va det ju några veckor sen vi kom hem men jag kör en liten uppdatering iallafall...

Vi flög tidigt på morgonen och kom fram till ett soligt varmt Kreta på förmiddagen! Buss till Platanes utanför Rethymnon och till vårt hotell Minos Mare****

Vårt rum va inte klart vid ankomst så vi gick och åt lunch och strosade runt lite medan vi väntade på rummet...
Vi fick ett rum så långt bort på hotellet som fanns men det var absolut ett fint och bra rum!
På med bikini, smörja solkräm och ner till stranden för att hoppa i det salta vattnet!!
LOVELY!!!!!!!!!

Egentligen såg dagarna under semestern ganska lika ut, frukost, stranden, lunch, stranden, avslut vid poolen när det va happy hour, dusch och fix och middag och sen avslutade vi kvällen med promenad längs gatan genom Platanes med massor av butiker och sedan mojito på bar Mojito!!

Vi tog oss från Platanes några gånger oxå faktiskt...
Hyrde bil och fick köra en FIAT Panda och med den körde vi till PLakias för att snorkla och kolla sydkusten och sedan vidare till Preveli, strand där en flod mötte havet och utmed floden var det palmskog på båda sidor.. härligt! Vägen ner var lång och slingrig och då kan ni ju bara räkna ut att vägen upp var ännu längre. Vi fick stanna och pusta ut mer än en gång på vägen upp till bilen igen!
Att köra bil och kolla på ön själva var härligt, vi hamnade lite fel men hade gps så den styrde oss rätt, till och med små grusvägar fanns med på gpsen...
Kul att se lite kretensk landsbygd, en gubbe med en åsna, en man som stod och slaktade ett lamm utmed vägen och en fantastisk natur!!!!

Andra svängen från Platanes var en tur in till Rethymnon på marknad, strosa runt bland alla marknadsstånd och kika... de var dock svårflörtade med prutande så vi fick snällt betala...
Sedan var det dax för en båttur med piratskeppet Barbarossa... härligt att åka ute på havet och få sol och vind i håret! Mitt ute på havet stannade vi och fick hoppa i och ta ett dopp och sedan åkte vi och tittade på några grottor innan vi åkte tillbaka till Rethymnon igen.

Hela veckan var det väldigt varmt, "vår" guldsmedsdam sa att en av dagarna när vi var och pratade med henne att det varit 39 grader varmt... inte konstigt att man ville spendera mycket tid i vattnet!!!

Vår absoluta favorit på kvällstid blev en bar som heter Mojito! Helt grymt goda Mojitos hade de där och en trevlig serveringskille som vi snackade mycket med!
Två kvällar hann jag minsann med att sjunga karaoke oxå där!!! :)

Hotellet var underbat fint, vi fick byta rum efter en natt då det rum vi fick första kvällen var ett familjerum men det andra rummet var precis lika bra!
Maten var god och personalen helt fantastisk! PÅ hotellet bodde i stort sett inte några andra svenskar, mest folk från Tyskland, öststatsländer och någon engelsk, dansk... Faktiskt ganska skönt för vår tanke var ju att vara själva och mysa umgås och bara vara!!!

Det gjorde vi hela veckan och kom hem med fin solbränna!!!

En liten uppdatering om semestern iallafall... bilder har jag på facebook!

Liten uppdatering...

Jag har tänkt att jag skulle uppdatera om min semester men jag är så trött så trött så trött... lider av jetlag fortfarande... skrattar! Det skiljer ju en hel timme mellan Sverige och Kreta!!!

Alltså ikväll är klockan alldeles för mycket så jag orkar nog inte uppdatera idag heller är jag ledsen att säga men jag lovar, det kommer en uppdatering snart!!!

Vill ju så klart dela med mej av vår härliga semester! Vi hade det fantastiskt bra med sol värme salta bad god mat, goa drinkar och bara vara!!!

Mer uppdatering kommer snart...

Snart e det dax...

Jag har jobbat klart och varit ledig idag och fått vara med min älskade Elias!!!

Fick en fin fin orkidé av mina kollegor igår, 4 stänglar med massor av blommor, ska ta kort på den sen och lägga in...

Igår när jag kom hem kom Jögge och Elias samtidigt då J hade hämtat Elias. Vi åt god middag och sedan cyklade vi ner till stranden för att äta glass med Cina, Hanna och lilla Agnes. Passade på att hälsa på Erika och Tobbe med barn som campade oxå!

Är stolt över min son som cyklade hela vägen ner till stranden och hem igen, han börjar bli en stor kille kan man säga!!!
Mitt lilla hjärta!!

Idag har jag som sagt fått vara med min älskade Elias och vi har haft en härlig dag! Jag Elle Och Jögge cyklade till Hembygdsparken och matade ankorna, letade efter trollen men hittade dem inte åt lunch och Elias härjade loss på lekplatsen!
Det är verkligen en fantastisk plats att kunna gå till!!!

Fick sedan lämna Elias igen och det känns i hjärtat, blir helt ledsen bara jag tänker på att jag inte ska få ha honom hos mej på en hel vecka... Det brukar kännas men denna gången är det bra mycket värre... har aldrig varit så långt ifrån honom som det kommer bli nu!

Imorgon klockan 06.00 lyfter planet till Kreta Rethymnon och jag och Jögge sitter i det planet. Vi ska gå upp mitt i natten och köra iväg så ska natta mej alldeles strax... Man kan väl säga att jag har resfeber som heter duga...

Kommer nog inte uppdatera semestern under veckan men jag lovar er att vi ska ha det kanon, mysa njuta, sola bada, äta gott dricka gott, slappa, semestra och bara vara!!!

Jättemiss!!!!!!!!

Har gjort en STOR miss på jobbet idag... SKIT SKIT SKIT!

Imorse när vi kom till jobbet så fick jag veta att det stått resenärer och väntat på bussen till Berlin imorse och den resan är inställd!

Vi kollade upp och det var skickat brev och pengar tillbaka till dem men sedan har de visst ringt i veckan och det är jag som pratat med dem och jag har sagt att allt är okej med bokningen
Hallååååå man kan undra om jag är blind?
Resan står som stängd, inga pengar på bokningen, hur har jag kunnat missa det?

Inget kul att börja sista arbetsdagen så! :(

1 dag kvar!

Nu har jag bara en dag kvar att jobba, hoppas dagen går fortare än vad dagen gjort idag... har varit så segt! Det finns inte hur mycket som helst att surfa efter på nätet och att lägga patiens blir man oxå bra trött på.
Har chattat med min vän Åsa och med Jonas och det är bra att ha någon att skriva med så att tiden går lite fortare!

Har ju lite jag ska ta bort på datorn och sånt imorgon så har lite å göra iallafall!

Hoppas jag får hämta min lille knatte imorgon annars kör jag tidigt på fredag morgon och hämtar honom för jag vill träffa mitt hjärta! Saknar honom enormt!!!!

Säg är han inte det finaste som finns??

Ikväll har jag packat och plockat lite och så skulle jag fixa fötterna. Dum som jag va så hittade jag den där dumma grejen som är som typ en osthyvel med rakblad så man hyvlar av skinnet... Aaaaaaaaaaaajjjjj! Jag tog lite mycket på ena hälen på två ställen och jisses vad det kan blöda! Droppade på golvet och har ont nu men har smörjt mina fötter, plastat in dem och satt på strumpor och imorgon hoppas jag att de är mjuka!

Nu ska jag ta och natta mej minsann!

3 dagar kvar...

Idag har jag 3 arbetsdagar kvar! Inte ens 3 hela dagar utan bara 2 hela dagar och ungefär halva denna dagen...

Fatta att det ska bli sååååå skönt att åka på semester, komma hem utvilad, ha en härlig vecka med min älskade Elias och sedan är det dax!!

Min lilla Elias, saknar honom enormt efter att ha haft honom hos mej i två veckor! Vi har ju haft två hela veckor tillsammans och nu känns det så tomt att inte ha honom hos mej! Längtar efter min lille vilding, mitt energiknippe!!
Älskade älskade Elias!!!

Lång semesterblogg..

Insåg att jag inte uppdaterat min blogg på hela semestern... Men det är väl så det ska vara?? Semester från det mesta, så även datorn! Har inte varit aktiv på datorn alls under semestern för det har vairt full rulle med allt annat!

Började semestern direkt när jag slutade jobba på fredagen klockan 17 och då åkte jag och Jögge till Blekinge för tältsemester i Järnavik!
Första kvällen va det fint väder och sol och vi grillade och tog ett sent kvällsdopp!
På tidig morgon vaknade vi av att det åskade och regnade som fan!!
Låg vakna ett tag sen somnade vi igen och vaknade av att solen sken igen!
Vi bestämde oss för att hyra kanot och gick ner till hamnen men där va det inte öppet så vi tog båten över till Tjärö istället och hittade en egen liten klippa där vi solade och badade och lunchade!
När vi lunchade kom mörka mörka moln och sedan regn och åska...
Vi fick ta oss en fika under ett parasoll i regnet och sedan ner på båten som tog oss tillbaka till fastlandet! Åska och regn igen och vi bestämde att vi skulle boka stuga för andra natten för att slippa vara alldeles blöta och regniga!
Sagt och gjort, en stuga blev det och sen blev det finfint väder på kvällen så vi hade lika gärna kunnat tälta men nu fick vi sova i sängar istället!
Söndag och hemresa!

Måndagen va det dax för nästa semestertripp... jag hämtade Elias och han och jag åkte till Österlen för att hälsa på Sofia och Arnaud och Sofias mamma!
Det blev två härliga dagar där med god mat och härligt sällskap och sol och bad innan vi åkte hem igen! Så underbart att träffa Sofia med sin bebismage! Snart kommer de att ha en liten bebis hos sig, all lycka!

Onsdagen kom och med den min bästaste Madde och hennes barn! Full rulle i lägenheten blev det! Det är lite litet att va 6 personer i en tvåa kan jag meddela... men finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Vi grillade på stranden, badade, va på järnvägsmuseet, firade kalas och hade det mysigt innan det sen var dax för dem att köra norröver igen och vi fick pusta ut lite granna!

Jag och Elias hade några dagar för oss själva och vi passade på att gå på teater och mysa!
På onsdagen åkte J, jag och Elias och hämtade Jögges barn och vi hälsade på hans mamma en sväng och passade på att prova bad utanför Ystad. Stora härliga vågor och svalkande vatten!!!!!!

Torsdagen spenderade vi i Helsingborg på festivalen och dagens höjdpunkt va ju Eric Saade så klart!
Elias väntade och väntade och väntade och väntade...
SÅ irriterande att de han var sist, det är länge för alla barn natt behöva vänta på att få se och höra sin idol!
Men efter mycket tandgnissel och tjat kom han äntligen och Elias sjöng för full hals och vi diggade loss! SÅ UNDERBART!!!!!!!!
Fantastiskt att se hur han sken som en sol och gick runt och sjöng på den där jävla låten Manboy!
Jag skriver jävla för den är mer än lite uttjatad hemma kan jag säga!

Fredagen då... Mårten kom in med sitt lilla gäng och så va Martin (min fd man) och Linda (hans sambo) oxå med! Vi fikade och umgicks och strosade på stan hela eftermiddagen och hade det supermysigt och sen blev det slappefredag!!

Lördagen lånade jag ut min knatte på kvällen och partajde med fina fina Anna och bästa Linda! Eller Linda hoppade över partajet men umgicks med oss och sen drog jag och Anna ut i folktomma Ängelholm... Vi hade bestämt att vi skulle rocka järnet men hamnade hemma i soffan vid halv ett med korv och mos med räksallad och en film!

Min semester har varit great på många sätt men jag har inte hunnit att bara vara... Det har varit full rulle nästan hela tiden så jag är mer trött nu än innan jag semestrade! Men jag jobbar ju bara denna veckan och bara till torsdag för sen ska jag ha min älskade son och sen på lördag åker jag och Jögge till Kreta för att bara vara!!!!!!!

Å vet ni, om 3 veckor idag på dagen börjar jag skolan!!!! Ooooooooooooohhhhh så spännande!! Längtar längtar längtar!