Lång semesterblogg..

Insåg att jag inte uppdaterat min blogg på hela semestern... Men det är väl så det ska vara?? Semester från det mesta, så även datorn! Har inte varit aktiv på datorn alls under semestern för det har vairt full rulle med allt annat!
 
Började semestern direkt när jag slutade jobba på fredagen klockan 17 och då åkte jag och Jögge till Blekinge för tältsemester i Järnavik!
Första kvällen va det fint väder och sol och vi grillade och tog ett sent kvällsdopp!
På tidig morgon vaknade vi av att det åskade och regnade som fan!!
Låg vakna ett tag sen somnade vi igen och vaknade av att solen sken igen!
Vi bestämde oss för att hyra kanot och gick ner till hamnen men där va det inte öppet så vi tog båten över till Tjärö istället och hittade en egen liten klippa där vi solade och badade och lunchade!
När vi lunchade kom mörka mörka moln och sedan regn och åska...
Vi fick ta oss en fika under ett parasoll i regnet och sedan ner på båten som tog oss tillbaka till fastlandet! Åska och regn igen och vi bestämde att vi skulle boka stuga för andra natten för att slippa vara alldeles blöta och regniga!
Sagt och gjort, en stuga blev det och sen blev det finfint väder på kvällen så vi hade lika gärna kunnat tälta men nu fick vi sova i sängar istället!
Söndag och hemresa!
 
Måndagen va det dax för nästa semestertripp... jag hämtade Elias och han och jag åkte till Österlen för att hälsa på Sofia och Arnaud och Sofias mamma!
Det blev två härliga dagar där med god mat och härligt sällskap och sol och bad innan vi åkte hem igen! Så underbart att träffa Sofia med sin bebismage! Snart kommer de att ha en liten bebis hos sig, all lycka!
 
Onsdagen kom och med den min bästaste Madde och hennes barn! Full rulle i lägenheten blev det! Det är lite litet att va 6 personer i en tvåa kan jag meddela... men finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Vi grillade på stranden, badade, va på järnvägsmuseet, firade kalas och hade det mysigt innan det sen var dax för dem att köra norröver igen och vi fick pusta ut lite granna!
 
Jag och Elias hade några dagar för oss själva och vi passade på att gå på teater och mysa!
På onsdagen åkte J, jag och Elias och hämtade Jögges barn och vi hälsade på hans mamma en sväng och passade på att prova bad utanför Ystad. Stora härliga vågor och svalkande vatten!!!!!!
 
Torsdagen spenderade vi i Helsingborg på festivalen och dagens höjdpunkt va ju Eric Saade så klart!
Elias väntade och väntade och väntade och väntade...
SÅ irriterande att de han var sist, det är länge för alla barn natt behöva vänta på att få se och höra sin idol!
Men efter mycket tandgnissel och tjat kom han äntligen och Elias sjöng för full hals och vi diggade loss! SÅ UNDERBART!!!!!!!!
Fantastiskt att se hur han sken som en sol och gick runt och sjöng på den där jävla låten Manboy!
Jag skriver jävla för den är mer än lite uttjatad hemma kan jag säga!
 
Fredagen då... Mårten kom in med sitt lilla gäng och så va Martin (min fd man) och Linda (hans sambo) oxå med! Vi fikade och umgicks och strosade på stan hela eftermiddagen och hade det supermysigt och sen blev det slappefredag!!
 
Lördagen lånade jag ut min knatte på kvällen och partajde med fina fina Anna och bästa Linda! Eller Linda hoppade över partajet men umgicks med oss och sen drog jag och Anna ut i folktomma Ängelholm... Vi hade bestämt att vi skulle rocka järnet men hamnade hemma i soffan vid halv ett med korv och mos med räksallad och en film!
 
Min semester har varit great på många sätt men jag har inte hunnit att bara vara... Det har varit full rulle nästan hela tiden så jag är mer trött nu än innan jag semestrade! Men jag jobbar ju bara denna veckan och bara till torsdag för sen ska jag ha min älskade son och sen på lördag åker jag och Jögge till Kreta för att bara vara!!!!!!!
 
Å vet ni, om 3 veckor idag på dagen börjar jag skolan!!!! Ooooooooooooohhhhh så spännande!! Längtar längtar längtar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

härlig semester :) full fart.. hihi.. o snart åker du igen.. sakna dig

kramaa om

2010-08-03 @ 08:44:26
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0