Sen semesteruppdatering

Ja jag har ju lovat en uppdatering av semestern på Kreta... nu va det ju några veckor sen vi kom hem men jag kör en liten uppdatering iallafall...

Vi flög tidigt på morgonen och kom fram till ett soligt varmt Kreta på förmiddagen! Buss till Platanes utanför Rethymnon och till vårt hotell Minos Mare****

Vårt rum va inte klart vid ankomst så vi gick och åt lunch och strosade runt lite medan vi väntade på rummet...
Vi fick ett rum så långt bort på hotellet som fanns men det var absolut ett fint och bra rum!
På med bikini, smörja solkräm och ner till stranden för att hoppa i det salta vattnet!!
LOVELY!!!!!!!!!

Egentligen såg dagarna under semestern ganska lika ut, frukost, stranden, lunch, stranden, avslut vid poolen när det va happy hour, dusch och fix och middag och sen avslutade vi kvällen med promenad längs gatan genom Platanes med massor av butiker och sedan mojito på bar Mojito!!

Vi tog oss från Platanes några gånger oxå faktiskt...
Hyrde bil och fick köra en FIAT Panda och med den körde vi till PLakias för att snorkla och kolla sydkusten och sedan vidare till Preveli, strand där en flod mötte havet och utmed floden var det palmskog på båda sidor.. härligt! Vägen ner var lång och slingrig och då kan ni ju bara räkna ut att vägen upp var ännu längre. Vi fick stanna och pusta ut mer än en gång på vägen upp till bilen igen!
Att köra bil och kolla på ön själva var härligt, vi hamnade lite fel men hade gps så den styrde oss rätt, till och med små grusvägar fanns med på gpsen...
Kul att se lite kretensk landsbygd, en gubbe med en åsna, en man som stod och slaktade ett lamm utmed vägen och en fantastisk natur!!!!

Andra svängen från Platanes var en tur in till Rethymnon på marknad, strosa runt bland alla marknadsstånd och kika... de var dock svårflörtade med prutande så vi fick snällt betala...
Sedan var det dax för en båttur med piratskeppet Barbarossa... härligt att åka ute på havet och få sol och vind i håret! Mitt ute på havet stannade vi och fick hoppa i och ta ett dopp och sedan åkte vi och tittade på några grottor innan vi åkte tillbaka till Rethymnon igen.

Hela veckan var det väldigt varmt, "vår" guldsmedsdam sa att en av dagarna när vi var och pratade med henne att det varit 39 grader varmt... inte konstigt att man ville spendera mycket tid i vattnet!!!

Vår absoluta favorit på kvällstid blev en bar som heter Mojito! Helt grymt goda Mojitos hade de där och en trevlig serveringskille som vi snackade mycket med!
Två kvällar hann jag minsann med att sjunga karaoke oxå där!!! :)

Hotellet var underbat fint, vi fick byta rum efter en natt då det rum vi fick första kvällen var ett familjerum men det andra rummet var precis lika bra!
Maten var god och personalen helt fantastisk! PÅ hotellet bodde i stort sett inte några andra svenskar, mest folk från Tyskland, öststatsländer och någon engelsk, dansk... Faktiskt ganska skönt för vår tanke var ju att vara själva och mysa umgås och bara vara!!!

Det gjorde vi hela veckan och kom hem med fin solbränna!!!

En liten uppdatering om semestern iallafall... bilder har jag på facebook!