Funderingar om påskharen

Påskharen, finns han? Eller är det en hon kanske?
Elias frågade mej i morse om jag tror att Påskharen hittar hem till oss i lägenheten med påskägg...
Jag sa att det får vi ju hoppas att han gör!

När jag var liten bodde vi på en gård och då hittade alltid påskharen dit när det var påsk. Han var väldigt finurlig och gömde påskäggen på alla möjliga ställen i trädgården, i nån gammal stubbe eller högt gräs... Det var alltid så spännande att ge sig ut och leta efter påskägget som haren kommit med!

Var ska påskharen kunna gömma Elias påskägg i vår lägenhet då? Hmmmm.... nån som har någon bra idé som vi kan skicka över till påskharen! 

Undrar förresten om påskharen har skaffat sig mobiltelefon så man kunde smsa honom eller man måste använda sig av snigelpost??!

Tänk om han inte kommer eftersom vi inte har något riktigt påskris med fjädrar... Vi har bara tuppar och hönor och några harar utplacerade runt omkring i lägenheten.
Ja sen har vi ju påskblomsterarrangemang oxå iofs som jag gjorde när jag vara på kurs i måndags! 

Jo så lite påsk e det ju faktiskt hemma hos oss utan påskris... sen e det ju kanske inte försent att ta in lite rs och pynta det med fjädrar... Får se om knatten min vill att vi ska göra det idag!

Påsken är iallafall på väg och jag hoppas att våren kommer med den och stannar kvar sen!!!

 
  

Kommentarer
Postat av: Åsa

Emma, Maja och Molly fick påskägg/paket via posten idag så han/hon kan ju finnas där ;-) Oj, måste jag också tänka på påskägg till Emma kanske!? Nu blev det mkt här tycker jag.. :-P

2009-04-08 @ 12:30:50
URL: http://treknottar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0