Påskfirande



Underbara Kullen!

I fredags var vi ett litet gäng som begav oss till Kullaberg och vandrade ner till Nimis och Arx!
Det var jag och Elias, Linda och Douglas (hunden), Anna och Alexaner och Lotta.
Pojkarna var fantastiska duktiga alla tre (ja Douglas oxå så klart)! De spatserade på och jag hade hjärtat i halsgropen mest hela tiden när Elias pinnade på nerför i full fart...
 Men både han och Alexander var riktigt duktiga!

Väl nere vid Nimis där vi inte precis var ensamma, typ 50 andra personer runt omkring på klipprona och klättrandes i tornen, fikade vi och satt och njöt i solen!

Elias och Alexander klättrade loss i tornen och även i "riddarborgen" Arx...



På vägen upp flåsade vi tjejer men grabbarna va så duktiga och tog sig tillbaka till bilen med alldeels egen kraft!
Stolt mamma!!!

På kvällen umgicks vi vidare, åt gott och hade det bra hos Anna och Alexander!

Så var det lördag och påskafton... Jag promenerade och Elias tog cykeln ner till stan där vi mötte upp Martina och shoppade doppresent till lilla Sofia som blivit döpt idag.
Solen sken så det blev uteservering på Torstens och när Elias tröttnade på oss så satte han sig och hängde i baren och snackade med personalen så de säkert fick skavsår i öronen... Men huvudsaken e ju att han hade roligt.

Kvällen spelades det boccia med mormor och morfar i Strövels, Elias blev sur etfer en stund när han inte vann en enda gång... Då kastades bollarna hej vilt omkring i mormors rabatter...

Idag har det varit dop för Sofia med smörgåstårta och tårta, smarrigt!!!
Sen gasade jag o Elias till Örkelljunga där jag lämnade av honom med några prickar på kroppen som blivit till 17 stycken ikväll, Vattenkoppor! Men det var ju rätt väntat...
Längtar efter min lille knatte nu!

Ikväll har jag varit i Strövelstorp och firat påsk med sill o ägg och sen Lamm och potatisgratäng! Mycket gott!!!!

Imorgon är en ny dag och det blir en härlig dag i härligt sällskap! Ska umgås med HONOM hela dagen... Mmmmm! JAg längtar enormt eftersom det är en hel vecka sen vi sågs!!!

Så nu ska jag ta å sova så jag är pigg och glad imorgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0