Oh vilken härlig helg!!!!!!

Jag har haft en fantastisk helg med underbara människor omkring mej! Mår riktigt bra måste jag säga!

Fredagen va seg på jobbet och jag bara längtade hem... När jag väl kom hem kastade jag mej in i duschen då det skulle komma två "strandraggare" som oxå skulle duscha och sen en Hemtextjej som oxå ville ta sig en dusch innan det var iväg ut på stan och ljusfesten...
Gänget som bestod av Linda, Mårten, Philippa, Nicolina, jag Hanna och Haakon kom iväg efter en hel del fixande av hår, smink, vaxning av ben, klädbyte och fixande och traskade ner på stan där det kryllade av folk... Inte lätt att hitta bord för 7 pers någonstans på stadens uteserveringar. Vi hamnade till slut på MM´s uteservering i loungen där vi satt riktigt gött i sköna soffor! Smarrig mat som vi tyvärr fick vänta liiiite länge på. Men gott va det! Sen va de flesta av oss trötta och traskade hemåt till kollektivboendet på Bruksgatan för att sova och ladda inför lördagens utmaning!!!!

Jag och Mårten åt en stadig frukost och gjorde oss klara för 2009 års Strandkamp som dessutom hade 10 års ubileum i år! Vi cyklade ner till hamnen i Skälderviken där alla lage samlades innan klockan va 12 då tävlingen drog igång!
Alla dessa roliga grenar och roliga människor, öl, red russian, spetsad vattenmelon, korv i bröd, strålande solsken, nyckelpigeinvasion, kexchoklad, chips, skratt, sång, sand sand sand regn regn regn, bad i ösregn med en öl i handen, sol igen!

Grenarna i årets strandkamp var först och främst Båtracet... två och två med en gummibåt som man ska dra ut i vattnet och sedan paddla tillbaka på, grymt jobbigt!!!
Spika i spik i en bräda på tid, 3 spik per person och vi gjorde det grymt bra i lag Winarna som var vårt lag!
Hoppa en bana med en uppblåst gummiboll med horn var gren nummer tre och gissa vem som stupade framåt i sanden rejält... Jo jag! Jag höll hårt i min boll så jag fick hela huvudet ner i sanden, svalde några tusen sandkorn hade sand i näsa, mun ögon hår och ja typ hela jag va sandig... Men jag tog upp kampen snabbt och fortsatte in i mål!
Sen va det dax för äggkastning och det blev mörkare o mörkare på himlen och till sist kom ett riktigt ösregn som gjorde att vi fick avbryta. Alla gömde sig under parasoll, solstolar, filtar och handdukar under en dryg timme medan regnet piskade ner... Jag Mårten och Haakon tröttnade på den illaluktande ullfilten och sprang ner och badade i havet istället... Haakon serverade oss öl som vi satt och drack medan vi väntade på att regnet skulle ge med sig.
Äggkastningen togs bort som gren och vi kastade bollar i hinkar som va nergrävda i sanden istället medan vi sprang runt banan fem personer åt gången för att få ner dem i alla hinkarna...
Regnet slutade och solen kom fram igen så vi avslutade med äggkastning!

Kampen var över och alla 6 lagen med mer eller mindre 10 personer i varje lag drog till Sångarnas Hus i Hembyygdsparken där vi fick fantastiskt god mat och trevlig gemenskap med sång och prisutdelning!

Lag Winarna var övertygade om att vi slogs om segern... men......
..........av 6 lag kom vi på femte plats! Hur det gick ihop fattar vi inte!! Men vi slipper iallafall anordna kampen nästa år!!!

Mårten och jag gav upp ganska tidigt och cyklade hem väldigt nöjda med dagen!

I morse när vi vaknade var vi nog fortfarande nöjda med dagen men väldigt väldigt trötta....

Mårten stack på sitt håll och jag stack och hämtade min älskade lille knatte!!! Så härligt att ha honom hemma igen!

VI åkte därefter på reunion med gamla gänget från Strövelstiden... Vad roligt att snacka med alla igen! Några av dem har jag inte träffat på säkert 10 år så det va kul att träffa dem och deras girls och barn! Vi grillade snackade åt smarrig efterrätt och barnen fick åka häst och vagn!

Nu e det sena kvällen och jag ska ta min bok och läsa några sidor innan jag ska somna och ladda inför en ny arbetsvecka!

Tänkte att jag ska uppdatera med bilder från både semester och sommar någon dag när jag har tid och mera ork!!! Det kommer, det kommer!



Kommentarer
Postat av: Åsa

vilken toppen helg :) roligt me lite lekar i sanden :P

många kramar

2009-08-10 @ 08:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0