Tarotkort och tankar

Ikväll har jag varit med Carina, Susann och Lise på en kväll med prat och trevligt sällskap. Vi har samtalat och pratat om lite mellan himmel och jord och lagt tarotkort. Det är alltid lika spännande!
Susann som egentligen inte vet mycket om mej kan läsa av och säga så många sanningar utifrån korten jag slumpvis tog ur kortleken. Skrämmande men så sant! 

Jag tog tre kort som symboliserar en erfarenhet från något som varit, nutid och framtid.
 Det som varit var ett kort som symboliserade något jobbigt, ledsamhet, modstulenhet och det är ju sant. Det är ju så sant, det har ju varit så under perioder.

Nutidskortet visade en stagnation, att jag står och stampar på samma ställe, att jag ger energi men inte tar eller får lika mycket tillbaka. Det är oxå så sant! Jag ger och ger och ger till fel personer istället för att fokusera på att ge mej själv mer av den energin.

Frantidskortet visade att det är något som ska mogna fram, att jag kommer att komma fram till något som komemr slå ut i blom såsmåningom, inte just nu men såsmåningom kommer det att blomma upp och då är jag beredd på det när den dagen kommer!

Jag fick sedan ta ytterligare ett kort och fick då ett kort som säger att jag ska våga lägga maskerna som jag tar på mej, att jag ska våga visa vem ajg verkligen är. Våga visa min svaghet och min styrka. Att jag måste inse att jag har en inre styrka och ta vara på den!!!

Vi ska ses framöver och ha lite olika teman på de kvällarna och det ska bli riktigt spännande och förhoppningsvis utvecklande! Jag kan inte så mycket om sådant här med healing, yoga och drömtolkning och sådant men det är så spännande att jag gärna vill lära mej mera om det!!


Något helt annat just nu är att jag saknar Mattias så enormt! Vi har inte pratat på en hel vecka och det känns så tomt att inte få ventilera och prata med honom! Han är ju säkert ute på sin båt där uppe i Norge och har ingen täckning på mobilen men jag saknar honom fruktansvärt iallafall! Jag tänder ljuset för honom varje kväll och han är i mina tankar! Anledningen till att det känns jobbigt är att han avslutade så hastigt och lustigt sist vi pratade att jag inte ens hann med att säga hej då innan han loggade ut. Jag har svårt att bara tänka att han var tvungen att sluta tvärt och inte hinna säga kram och hejdå men det gjorde han iallafall och det gör att jag grubblar på om jag skrev något galet eller fel?
Han är verkligen en fantastisk person som jag lärt känna och som blivit en god vän och som har gjort mej glad så många gånger och jag önskar att han ska komma hem snart så jag får träffa honom!  Jag vet inte när men jag vet att någon gång kommer han hem!!

Ja många tycker det är galet att en person man aldrig träffat kan betyda så mycket men så är det iallafall!

Livet kan vara bra konstigt ibland! Men det jag har bestämt mej för är att leva livet och försöka att må bra varje dag!

Imorgon är alltid en ny dag med nya möjligheter, glöm inte det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0