En vecka går så fort....

Vi har verkligen haft en vecka med massor av upplevelser jag och Elias!! Semestrat och njutit av sovmorgon och sena kvällar!!! Detta blir en lång blogg då den innehåller mycket..

Måndagen spenderade vi på stranden med min kära vän Anna och hennes barn! Härligt trots att det blåste en hel del... Det var riktigt skönt i havet och härliga vågor! Elias gilade dock inte vågorna lika mycket som hans mamma.
På kvällen var det teamwork mellan mej och Elias med att hälla upp flädersaften i flaskor och minsann fick jag plats med den i frysen. Duktiga jag har försökt äta ur frysen lite på sistone så att vi skulle få plats med saften ju!!



På tisdagen grejade jag och Elias mest hemma och väntade på att det skulle bli eftermiddag så att vi kunde åka med MArtina till Båstad och RIX fm festivalen! I Båstad mötte vi upp med Andreas och hans döttrar som joinade oss på en härlig kväll med sol, regn, pastasallad, baguette, nötter, salta pinnar, dricka, musik musik musik så klart...

En härlig kväll!
Artisterna som uppträdde var ...... oj nu ska jag komma ihåg alla oxå!
Janet, Arash, Måns Zelmerlöv, Velvet, Style, Kim och EMD!



Väl hemma blev vi en storfamilj på fem personer i min tvåa men finns det hjärterum så finns det stjärterum... Vi somnade mitt i natten och hade sedan sovmorgon!

Onsdagen spenderade vi med min bror och hans familj på Hembygdsparken där barnen kunde härja runt och leka som de ville! Trevligt trevligt och lite fika medan regnet öste ner...
På kvällen blev det baddarpizza eller familjepizza heter det ju egentligen och Elias Ella och Thea lekte, pysslade, och hade kul tillsammans!!
Mys mys va det att ha dem här allihopa!!!

Torsdagen var det så äntligen dax för vår kanottur med Martina. Vi har pratat om detta länge men det har inte blivit av men nu var det dax...
Vi hyrde kanot vid Roddklubben och paddlade ut mot Skälderviken och ut förbi hamnen för att se inloppet och havet... Det var mycket vågor och blåsigt vid inloppet till hamnen och blåsigt hela tiden. Men regnet klarade vi oss undan medan vi paddlade, vi fikade under ett träd när det regnade så det var perfekt timing!
Elias var så grymt duktig, jag var imponerad!!! Men kanske berodde det på att jag satt längst fram och inte såg allt han höll på med under färden, bara Martina som såg hyssen han hade för sig.
Lugnast för en hönsmamma som lätt får hjärtat i halsgropen!!!





På kvällen va vi helt slut båda två...
Kompis Jonas kom förbi en liten sväng på visit helt oväntat och det är alltid trevligt!!! Länge sen vi sågs så det va nice å få snacka lite!

Igår va det fredag och vi hade en lugn dag hemma sedan åkte vi till Strövels och mina föräldrar där vi spenderade eftermiddagen och kvällen! Brorsan och hans lilla familj kom oxå på middag så det var bara lillsyrran och hennes pojkvän som saknades vid middagsbordet!
Jag var riktigt flitig med min bil! Tvättade den och skrubbade och sedan dammsugade jag och dammade den invändigt så den blev så ren och fin! Kändes riktigt bra för det var verkligen på tiden både på ut och insidan!

Kvällen kom och jag och Elias bäddade ner oss ute i lekstugan. Har lovat honom det så länge så det var dax. Först fick vi lyfta ut allt som de samlat på sig i stugan... mattor mattor mattor och mera mattor, plastbord och stolar och en hel massa saker. *skakar på huvudet*

Men vi somnade i lekstugan och sov gott där med undantag av ett litet missöde på natten som gjorde att vi fick ändra och fixa om lite... 





Vi sov länge och ingen av oss hörde regnet inatt vilket betyder att vi sovit gott även om det känns lite i kroppen att man inte sovit i en riktigt säng...

Idag lördag hade vi en lugn morgon och sedan åkte vi hem till stan som Elias sa!

Vi promenerade ner till stan där vi mötte Cina, Jonna och lilla Agnes en sväng innan en Clown gjorde entré på torget! Jag och Elias strosade runt i stan och åt korv, godis och pizza innan vi gick hemåt efter hela eftermiddagen på vift.
På vägen hem stannade vi till hos Mattias som flyttat in i sin nya lägenhet och fastnade där några timmar. Elias och Clara lekte och jag och Mattias pratade om allt mellan himmel och jord. Både allmänt prat och en del deep talk. Trevligt va det!!!
Väl hemma landade Elias i sängen och jag i soffan där jag befinner mej nu... veckan är snart slut och min första semestervecka oxå... Imorgon ska Elias till pappa sin och jag ska till Andy och mysa!!!
Måndag e det jobb igen men bara en vecka så det känns rätt bra för det är nära till semester igen ju... :-)

Hoppas att alla njuter av livet och har det riktigt gott!!
KRAMAR!!!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh, vilken fin och mysig lekstuga! Låter som om ni har haft en toppensemester! Kram!

2009-07-12 @ 09:01:26
URL: http://treknottar.blogspot.com
Postat av: Åsa

hej åh va mysiga bilder :)

låter verkligen som ni haft en toppen semester... härligt..

många kramar

2009-07-12 @ 12:18:00
Postat av: Malin A

Åhh i den lekstugan har man ju lekt en hel del, hihi:) Så himla mysig vecka ni haft!!:) Blir lite avis då ni hinner så mkt. Kram

2009-07-12 @ 21:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0