Fläder...



KLockan är alldeles galet för mycket för mej att vara vaken egentligen men jag har haft full fart ända sedan jag kom hem från jobbet...

Först fick jag agera bilmeckare... eller kanske inte man kan kalla det så! Jag bidrog med mitt batteri när Martin och Lindas bil inte startade när de var vid Elias dagis och hämtade honom! Blev en liten bonus att få krama och pussa på Elias en sväng extra ju!

Hem, utanför stod Helene med sin flock barn och vi for iväg och plockade fläderblommor...

Hem, laga middag, städa, damma, duscha blommor, putsa, fejja, dammsuga, dansa, damma lite till, bädda rent...

Sen blev det sena kvällen och då kokade jag upp vatten och socker och gjorde flädersaft som ska bli smarrigt att ha hemma igen!!!
Absolut min och Elias favvo!!!

FLÄDERSAFT!
60 Blomklasar
5 citroner (kan man variera lite som man vill)
2½ kg socker
3 liter vatten
60 gram citronsyra

Koka upp vattnet med sockret till det blir en klar vätska, blanda i citronsyran.
Varva citron och fläderblommor och häll vätskan över
Låt stå med lock på i 5 dagar
Rör om någon gång då och då
Sila och häll på rena flaskor!

Det blir grymgott, att plocka fram mitt i kalla vintern gör att man mår extra bra och det är inte en massa tillsatser i den heller...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0