Att bo i en bastu

Så känns det nästan här måste jag säga... när vi kom hem vid sjutiden jag och Elias så var det SÅÅÅÅ varmt i lägenheten och solen gassade fortfarande in i mitt kombinerade sovrum/vardagsrum...

Öppna fönster och balkong och försöka få lite tvärdrag men när det knappt blåser blir det inte mycket till drag ändå... Ja ja att bo i en lägenhete som e som en bastu har väl någon fördel oxå kanske eller? Man svettas och det gör att man kanske tappar nåt gram eller två... :-)

Jag och Elias har haft en nice kväll, delvis bara han och jag och så träffade vi Martina en sväng vilket alltid är härligt! Vi tog en sväng till biblioteket och sedan åt vi middag på en av stans uteserveringar. Jag blev imponerad av min son som åt så bra idag! Han är duktig min lile kille! Han är ju faktiskt bäst helt enkelt!!!

När vi kom hem fick han ta sig ett dopp i sin pool som han har inne i duschen, han älskar den! Sedan va det lässtund och det blev både Snårpan och den magiska manicken och 2 kaptiel i Karius och Baktus! Det är så kul att Elias gillar att lyssna på böcker och vi har blivit flitiga bibblanbesökare! Jag gillar att ligga och läsa för honom och försöker göra det varje kväll en sväng! Vet ju att det är bra när man gör det dessutom för barnen får ett bra språk och kan kanske lättare lära sig att läsa och stava...

Ikväll när solen försvann från balkongen tog jag ett ryck där och städade undan mina vissna penséer och sopade min "gräsmatta" och fixade i ordning lite allmänt så nu känns det riktigt trevligt att gå ut där igen! Ska köpa nya blommor till balkonglådorna nu oxå bara sen blir det kanon och toppen! Hoppas det blir möjlighet till många kvällar där i sommar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0