Magnetröntgen

KLockan 14.48 ringde min mobil på jobbet och jag hann svara som tur var!!!
Det var från Röntgen i Hässleholm där de fått ett återbud så de undrade om jag kunde komma klockan 16.45. Jag fick fixa barnvakt till Elias, mamma och pappa ställde upp och hämtade honom på dagis och tog med honom hem en sväng.
Själv fick jag bråttom med att fixa klart det jag höll på med, kasta i mej lite yoghurt och sedan susade jag iväg till Hässleholm.

Väl där fick jag besked på hur det skulle gå till, klä av mej allt utom trosor och ta på en vit "sjukhusklänning". Viktigt att ta av alla smycken och klocka och sen fick jag gå in och lägga mej på en smal bår...

Jag fick på mej hörlurar med musik i och fick besked på att ligga alldeles stilla, fick en liten knapp att hålla i handen som jag kunde använda om jag behövde få kontakt med sköterskan.
Sedan åkte jag in i tunneln och fick ligga där i ungefär en kvart-tjugo minuter...

Jag är så glad att det blev ett återbud så att jag fick komma dit redan! Jag hade ju inte tid förrän den 6 juli egentligen men nu är det gjort!
Väntar med spänning på vad det visar... Hoppas att det ordnar sig så att jag får ett besked på hur det står till i nacken!

Nu e det slappe som gäller... egentligen har jag massor att göra men jag har ingen energi så jag tar det bara easy och lugnt!!! Det jag har att göra springer inte ifrån mej!



Kommentarer
Postat av: Åsa

va bra vännen :) slapp du vänta så länge.. hoppas de visar något så man iaf får veta va de är.. många kramar

2009-06-04 @ 10:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0