Min dag idag...

Idag har jag varit lite piggare måste jag säga... känns bra att inte vara helt lost hela dagen iallafall! Ont har jag hela tiden men jag har nog vant mej vid smärtan nu...

Har varit hos sjukgymnasten första gången idag och han ställde en hel massa frågor, jag fick stå och vrida huvudet åt alla möjliga håll och kanter och tala om när det gör mer och mindre ont... Det strålar ut i hela armen och en pirrande känsla i fingret... Så obehagligt!
Han förklarar bra för mej om diskar och deras uppbyggnad och säger att utifrån mina symptom så tror han att jag har en diskbuktning eller ett diskbråck i nacken, ett C6 syndrom kallade han det...
Han är så klart inte säker utan väntar på att jag ska få göra min magnetröntgen! SNÄLLA SNÄLLA, låt mej få en tid så snabbt som möjligt! Har iallafall kollat och remissen är skickad till Hässleholm där det är 5-6 veckors väntetid istället för här i Ängelholm där de har minst 20 veckors väntetid...

Jag fick övningar att göra varannan timme, 10 gånger med huvudet åt sidan och 10 gånger med huvudet framåt. Är det en buktning i disken kan man få det att gå tillbaka med rätt övningar så jag hoppas att det kan fungera!!!!

Ikväll har jag varit på syjunta och svettats... shit vad varmt de hade hemma i huset i Vejbystrand! Jag och Tina fick gå ut o lufta oss några gånger.
Jag fixade med mina foton, har sorterat och lagt Grövelsjöbilderna i ordning och satt in en hel del bilder i mitt album, känns som att jag fick en hel del gjort! Vi va nog över lag väldigt koncentrerade idag... va tyst långa stunder!

Nu kallar kudden så att jag kan vända rätt dygnet imorgon!!!

Min hjärtevän kommer imorgon och jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

hoppas verkligen du får tid snart.. inge kul o ha ont hela tiden :/

bamsekramar min vän

2009-05-12 @ 09:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0