En bra egenskap=Envishet!

Mmmmmm så är det faktiskt! Såg att jag inte uppdaterat efter att jag svurit rätt bra på facket i torsdags...

Iallafall så tog jag tag i mej själv och ringde facket i fredags och frågade hur det kunde vara så att man inte kan få praktik när det är det man brinner för och vill testa... Jag fick som svar att det handlar om att det är julhandel och att de inte vill gynna arbetsgivare med för mycket gratis arbetskraft utan att de istället tycker att de ska anställa under december månad. 
Men sa han att det är i slutänden arbetsförmedlingen som bestämmer och de måste inte alls lyssna till fackets utlåtande utan får göra som de vill...

Jag blev lite sne på min handläggare då det ju var så att han lade över hela ansvaret på facket... Jag ringde honom och sa att jag minsann är lite envis och berättade vad de sagt på facket.
Vi pratade fram och tillbaka och det slutade med att jag får två veckors praktik från måndag, imorgon alltså!!!!

Han sa att envishet är en bra egenskap och att det hjälper att vara "på" och framåt!

Tänk om jag inte hade ringt, då hade jag gått och tjurat över det nu men istället ska jag börja praktik imorgon och det känns jättebra!!!! Lite nervöst men det ska det ju vara så klart...

Brudbukett jag gjorde till min brors fru när de gifte sig för tre år sedan!


Fatta att jag ska ligga i som en galning och verkligen visa framfötterna för jag vill detta mer än allt annat just nu!!!
Det är detta jag brinner
för och vill göra!!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0