Tankar om pengar och a-kassa...

Varför ska alltid pengar styra livet??? Jag har lite ont i magen nu för jag har inte fått någon ersättning från a-kassan och ringde dem idag och då fick jag beskedet att de inte hade börjat behandla ansökningarna de fått in för november ännu...
Det lär alltså dröja innan jag får någon ersättning och det känns inte alls bra! Jag tycker inte om att inte kunna ha pengar att röra mej med och att man måste tänka efter före inför varje grej man köper. Ska till Lübeck nästa helg med syjuntan och egentligen har jag inte pengar till det men det har vi bestämt sedan i februari så det ska jag. Får helt enkelt bara inte handla en massa där... Bara strosa runt och njuta istället!
Resan har vi redan betalt och sparat ihop till sedan innan så den är det inga problem med men man ska ju gärna ha fickpengar...

Är glad att jag köpt alla julklappar iallafall och det är verkligen inte många i år. Har fått dra in mycket på det oxå men till de närmaste har jag klappar iallafall!

Hur funkar det egentligen för andra? Jag har ju som tur är lite sparat men det kommer inte räcka nästa månad  till mina räkningar men då har jag en fantastisk bror och svägerska som redan har erbjudit mej att jag får låna om det inte räcker... Men det är inte heller så kul att sätta sig i skuld men bättre att låna av dem än att hamna efter med räkningarna ju...

Oh vad jag är ovan att vara i denna situationen och det är inte lätt att ställa om sig när man i normala fall inte har bekymmer med pengar och så måste man hålla igen och dra in på allt...

Det är inget trevligt bekymmer kan man säga... Men det löser sig ju!

En vän sa till mej en gång att man ska inte tänka på pengar för det lönar sig inte ändå. Man får leva med det man har och det klarar man!!!





Kommentarer
Postat av: Åsa

ja de är tur att du får ev. låna lite.. dåligt att de har sån lång handläggning :/

du får ringa o tjata på dem varje vecka :)

de måste ju förstå att folk behöver pengar ti hyra osv..

hoppas din handläggare ringer snart..

kramar om

2009-11-26 @ 13:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0