Full fart denna lördag

En dag med full fart idag...

Linda kom och lämnade Douglas strax innan 9 och då hade vi precis vaknat och knappt gått upp ur sängen... Slappade ett tag till sen blev det frulle med ett jätteutbrott från min sida!
Jag blir inte arg ofta men idag blev jag riktigt arg och smällde näven i bordet och skrek på Elias...

Han satt och tjurade och gnällde hoppade upp å ner från stolen och åt inte sin frukost utan skulle bara in till tvn... Jag sa nej och då blev han arg och smällde skeden rakt i sitt glas med oboy så det stänkte över halva köket... på bordet, duken, mattan fönstret på honom själv... Jag blev så arg!!!!!!!

Han visste ju så klart att han gjort fel och han skämdes. Han måste fatta att han inte kan bete sig hur som helst... Sen vet jag att jag är lite för "slapp" ibland, att jag inte hetsar upp mej i onödan och att han kör en hel del med mej för han vet ju att det går. Men han märker oxå när det inte går mer för då blir jag förbannad!

Bästa är ju dock att det går över fort och glöms bort!

Vi satte igång med att storstäda Elias rum, vi dammade putsade fönster, bytte gardiner och gjorde finfint! Fortsatte sedan i vardagsrummet och gjorde lika fint där! Inga nya gardiner dock men nystädat och fräscht!! SÅ SKÖNT när man får det gjort så där grundligt!
Min älskade "bonussyster" Helene va här en sväng igår och hjälpte mej med köket så nu e hela lägenheten snart finfin! Badrummet ska få en omgång imorgon när jag lämnat Elias hos pappan.

Nästa projekt var att sticka iväg och palla äpple... hihihi
Ja man kan nästan kallade det för att vi pallade äpple för Fredrik va inte hemma men ajg hade fått tillstånd av honom att plocka äpple hos honom iallafall. Men man tänker så klart att grannarna kanske funderar på vad vi gjorde där.
Sen blev det en runda i skogen där vi letade efter Trollmor och hennes hus. Huset hittade vi men hon va inte hemma, hon va ute och letade efter svampar kom vi fram till. TYvärr var inte toaletten klar i huset så Elias fick sätta sig i skogen... Nöden har ingen lag och det finns ju löv...

Hem och här hemma stod Linda och väntade på oss och vi slappade loss. Lagade smarriga varma mackor och sen blev det chokladpudding!!! Mums mums!

Jag längtar enormt... Han e iväg i helgen och jag saknar och ser fram emot att han ska komma hem imorgon, ska va sambo nästa vecka e det tänkt! Får väl se hur det går men det går säkert toppenbra!!! Det känns ju bra allting så då funkar det säkert att va sambo oxå en sväng!!!
Känns härligt att ha den där kärlekskänslan igen!! Man blir lixom glad och piggelin och jag känner mej lycklig!!

Fantastiskt kan man beskriva det som!!!



Kommentarer
Postat av: Åsa

ja ibland måste man bli arg..



kunde ni inte komma ti mig oxå o städa :P

de behövs... hehe..

många kraamar

2009-10-12 @ 09:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0