En uppdatering...

Å så va det länge sen sist igen... pratade med bästa Linda om det häromdagen men kom fram till att jag har väl inte något precis att skriva, livet bara går å går och dagarna försvinner alltför fort ibland känns det som!

Det är fullt fokus på skolan både för min del och för Elias. Jag är just nu ute på praktik i en butik i Båstad. Ny praktikplats och det fungerar kanon! Saknar dock att vara på Gren & Grön där jag praktiserat i 11 veckor innan under höstterminen men det är nog nyttigt att se andra butiker oxå så därför valde jag att byta plats.
Gren & Grön är inte helt ute ur bilden dock för där arbetar jag extra när det behövs. Det är guld värt för då får jag några extra slantar oxå vilket alltid är välkommet!

Mitt lilla hjärta växer så det knakar, i torsdags upptäckte vi hans första lösa tand och det var verkligen en härlig upptäckt för hans del. Han jublade och var så lycklig!!! I stort sett alla hans kompisar i klassen har tappat flera tänder så kan tänka mej att han längtat...
Han är för tillfället en riktigt typisk 6 åring, med ett humör som växlar som natt och dag... från att ena sekunden vilja gosa och mysa till att i nästa sekund vara arg som ett bi och gapa och skrika...
Vi har en hel del duster om en det ena och än det andra men han är iallafall fantastisk min lille kille, mitt hjärta!

Idag har jag fått bonuskrama honom för vi har varit på kalas och han va där med sin pappa så då passade jag så klart på att krama om honom så mycket det gick!

Sista två veckorna har för min del kantats av alldeles för mycket ont och smärta... Min rygg som inte strulat på länge har sagt upp sig, har haft jätteont i ryggen och varit alldeles sned. Detta har i sin tur lett till att jag belastat helt fel och nu har jag så ont i höften och ner i ena benet att jag kan gråta av smärta emellanåt. Inget hjälper så det är nog en nerv som hamnat i kläm... hoppas kiropraktorn kan göra något åt det på tisdag när jag ska på återbesök till honom!!!!
Är jävligt less på att ha ont, vill bara att allt ska vara toppen och kanon lixom!!

Har en hel del ångest över vad som väntar när skolan är slut... som det verkar nu kommer jag att vara tillbaka på kontoret och sitta framför datorn och det gör mej galen. vill verkligen inte det för jag vill ju hålla på med blommor nu när jag utbildat mej inom det! Många drömmar och funderingar om detta men när var hur och om vet jag inte riktigt... 
Men jag försöker tänka att jag ska jobba i iallafall 30 år till innan det är pension så jag ska säkert hinna med att jobba med blommor och jag kommer att hålla det i gång iallafall med timmar och beställningar på diverse buketter och arrangemang!!!

Nu blir det slappe här för resten av kvällen och snälla, håll tummarna att jag kan få sova i natt!!!

 

Kommentarer
Postat av: Åsa

äntligen en uppdatering från dig :)

krama om vännen

2011-02-22 @ 09:44:12
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0